تحلیلگران: حمله اوکراین به کورسک «اهانتی تلخ» به روسیه بود

به باور شماری از تحلیلگران، حمله غافلگیرانه اوکراین به استان کورسک به منزله «اهانتی تلخ» و سیلی ناگهانی به نیرو‌های روسی است که بی‌تردید برای مسکو دردناک خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۰۷۲۴
۱۸:۰۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: با گذشت دو هفته از حمله زمینی اوکراین به استان کورسک روسیه، نیرو‌های اوکراینی همچنان در حال محکم‌کردن جای پای خود در مرز‌های روسیه هستند.

بر اساس جدیدترین آمار مقامات بهداشتی استان کورسک، این حمله غافلگیرکننده، تا این لحظه ۱۷ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.

«تاس» به نقل از این مقامات از انتقال ۷۵ زخمی از مجموع ۱۴۰ نفر شامل ۴ کودک به بیمارستان خبر داد.

آلکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری این استان، در یک نشست ویدیویی در ۱۲ اوت جاری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در جریان اوضاع مناطق مرزی قرار داد و اعلام کرد که ۱۲ نفر کشته و ۱۲۱ نفر دیگر از جمله ۱۰ کودک، زخمی شدند.

بدون مقاومت قابل ذکر

به نقل از العربیه، این در حالی است که به باور شماری از تحلیلگران، این حمله غافلگیرانه اوکراین به منزله «اهانتی تلخ» و سیلی ناگهانی به نیرو‌های روسی است که بی‌تردید برای مسکو دردناک خواهد بود.

به گفته اسرای روس به العربیه در مصاحبه‌های قبلی، پیشروی نیرو‌های اوکراینی در این استان روسیه با مقاومت چندانی هم روبرو نشد و بسیاری از سربازان روس مستقر در مرز‌ها با پیشروی قوای اوکراینی، تسلیم شدند.

تحلیلگران تاکید دارند افزون بر استفاده اوکراین از اصل غافلگیری در این حمله، باید متوجه بود که روسیه چندان توجهی به این منطقه مرزی نداشت و صرفا به ایجاد برخی پست‌های بازرسی در آن اکتفا کرده بود.

مناطق کورسک، بریانسک و بلگورود در مرز‌هایی به طول ۱۱۶۰ کیلومتر با اوکراین امتداد دارند که ۲۴۵ کیلومتر آن در منطقه کورسک قرار دارد. حفاظت امنیتی مسکو از این منطقه قبل از تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، بیشتر جنبه نمادین داشت.

انهدام ۳ پل

کی‌یف در عملیات اخیر خود توانست ۳ پل روی رودخانه السین در استان کورسک را منهدم کند.

از سویی ارتش روسیه تاکید کرد که توانسته است، پیشروی نیرو‌های اوکراینی را متوقف کند و با زدن پل‌های معلق در مناطق مختلف بر روی این رودخانه، تدارکات نظامی را به جبهه شمال غرب کورسک برساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: