در مجلس دوازدهم چه خبر است؟

بحث قالیباف و شریعتی بر سر توزیع برگه‌ درباره «صالحی‌امیری»!

توزیع برگه‌ای در بین نمایندگان مجلس بدون داشتن مجوز از هیات رئیسه مجلس درباره صالحی‌‌امیری، وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی باعث انتقاد قالیباف، رئیس مجلس شد و در ادامه این ماجرا مالک شریعتی، یکی از نمایندگان مجلس وارد بحث شد و قالیباف خطاب به او گفت: شما مطلع بودید و قانون را می‌دانستید. حتی به شما گفته شد که این برگه را توزیع نکن. آقای شریعتی من نمی‌خواستم نام شما را بگویم، اما وقتی بلند شدید این را گفتم.

کد خبر: ۱۷۰۷۲۲
۱۷:۳۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی از توزیع برگه‌ای در بین نمایندگان مجلس بدون داشتن مجوز از هیات رئیسه مجلس انتقاد کرد؛ گفته می‌شود محتوای این برگه مطالبی درباره صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی است.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و هنگام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: برگه‌ای در بین نمایندگان مجلس توزیع شده است. نماینده‌ای این برگه را توزیع کرده که خودش هم می‌دانسته باید از مسئول این کار در هیات رئیسه مجوز بگیرد؛ لذا توزیع این برگه خلاف آیین‌نامه بوده و نباید این کار صورت می‌گرفت.

وی افزود: طبق آیین‌نامه مجلس، توزیع هرگونه برگه، نامه، بروشور و گزارش در صحن علنی باید براساس دستورالعملی باشد که هیات رئیسه آن را مقرر کرده و این کار هم با مجوز هیات رئیسه انجام شود؛ لذا باز هم می‌گویم کار درستی انجام نشده است.

قالیباف اظهار کرد: البته یکی از عزیزان گفت که آن نماینده از این دستورالعمل مطلع نبوده است که در پاسخ گفتم پس چرا به رشیدی عضو هیات رئیسه مراجعه کرده است؟

در این هنگام مالک شریعتی نماینده تهران از جایگاه خود بلند شد و با در دست داشتن آیین‌نامه داخلی مجلس خواستار بیان تذکری شد؛ قالیباف در مواجهه با این حرکت شریعتی خطاب به او گفت: شما مطلع بودید و قانون را می‌دانستید. حتی به شما گفته شد که این برگه را توزیع نکن. آقای شریعتی من نمی‌خواستم نام شما را بگویم، اما وقتی بلند شدید این را گفتم.

بعد از صحبت‌های قالیباف، شریعتی تذکر خود را با صدای بلند بیان کرد. در این هنگام احد آزادی‌خواه نماینده ملایر صحبتی را خطاب به شریعتی گفت که با واکنش او مواجه شد و گفت که مگر تو برای توزیع برگه مجوز گرفته بودی.

سپس مالک شریعتی به همراه تعداد دیگری از نمایندگان از جمله احد آزادی‌خواه در جایگاه هیات رئیسه مشغول صحبت با قالیباف شدند که برای لحظه‌ای بگو مگویی بین آزادی‌خواه و تعدادی از نمایندگان صورت گرفت که به نظر می‌رسد مشخصا با شریعتی بود که نمایندگان آن‌ها را جدا کرده و از جایگاه هیات رئیسه خارج کردند.

یکی از نمایندگان گفت که محتوای برگه توزیع شده، مطالبی درباره صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

مطلب مرتبط:

واکنش نماینده مجلس انقلابی به انتشار فیش حقوقی ۱۰۰ میلیونی‌اش

پاسخ عبدی به نماینده مجلس؛ کسانی خجالت بکشند که در حال کاسبی با خون کودکان غزه هستند

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: