در جریان دفاع از برنامه‌ها در مجلس مطرح شد

صالحی‌امیری: با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های کلی خود را تنظیم کرده‌ایم

صالحی امیری، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی گردشگری در مجلس گفت: با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های کلی خود را تنظیم کرده‌ایم.

کد خبر: ۱۷۰۷۲۰
۱۷:۱۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد که ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های کلی برای این وزارتخانه تعریف کرده است.

سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی در جریان دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت‌های و برنامه‌های خود گفت: من مفتخرم که ۴۳ سال از عمر خود را در محیط جبهه و جنگ و مدیریت اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر و آموزش و تدریس و پژوهش و امنیت سپری کرده‌ام و از این بابت خدای بزرگ را چاکرم؛ با آگاهی و شناخت این سازمان و با انگیزه حفظ تاریخ و تمدن کهن و پرافتخار ایران عزیز برای صیانت و حفاظت و پاسداشت از مفاخر و نیاکان پیشنهاد این مسئولیت را پذیرفتم.

وی اظهار کرد: در دولت وفاق ملی میراث فرهنگی ظرفیت غنی و گسترده‌ای برای تامین وفاق هویت فرهنگی ملی تمدنی و توسعه گردشگر داخلی و خارجی تعریف شده است. باور دارم ایران اسلامی با داشتن ۲۹۹ رشته صنایع دستی فعال که تمام ویژگی‌های هفتگانه اقتصاد و مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری را در بر دارد باید به عنوان الگوی حکمرانی تقویت شود چرا که در این فرایند همه ارکان حکمرانی دولت و بخش خصوصی فعال هستند.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اقتصاد گردشگری از فعال‌ترین اقتصاد‌ها در دنیاست، عنوان کرد: برای نخستین بار یک فصل مستقل در برنامه هفتم برای حمایت از سه قطب میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تدوین و ابلاغ شده است و من سیاست برنامه و خط مشی خودم را تحقق سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه قرار دادم و می‌دانم برای اجرایی شدن آن نیازمند حمایت راهنمایی نظارت و پشتیبانی نمایندگان ارزشمند مجلس شورای اسلامی هستم. ایران اسلامی بالغ بر یک میلیون اثر تاریخی فرهنگی دارد که نیازمند یک برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری و حمایت جدی است در حال حاضر ما توانسته‌ایم در چهار دهه گذشته ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی را در فهرست آثار ملی و ۲۸ اثر را در فهرست آثار جهانی ثبت کنیم. همچنین ۵ اثر از کشورمان در فهرست آثار جهان اسلام ثبت شده هست.

صالحی امیری گفت: ما با تعریف ۱۰ راهبرد و ۵۰ برنامه سیاست‌های کلی خود را تنظیم کرده‌ایم؛ راهبرد اول ما توسعه گردشگری داخلی است. گردشگری داخلی در کشور ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما می‌توانیم با گسترش گردشگری به اشتغال زایی و محرومیت زدایی دست یابیم. توسعه گردشگری زیارت نقطه اصلی و مزیت ما در کشور است و باید سرمایه‌گذاری جامعی در این خصوص انجام دهیم. دومین راهبرد ما جبران محدودیت حریم‌های تاریخی است و قول می‌دهیم که حتماً یک بازنگری در حریم‌های تاریخی کشور داشته باشیم.

وی تقویت دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی را سومین راهبرد خود برای مدیریت وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: ما هم می‌توانیم منابع اقتصادی تولید کنیم و هم می‌توانیم افکار جهانیان را به سمت انقلاب اسلامی نزدیک کنیم و بزرگترین ظرفیت برای ایجاد یک باور مثبت در ذهن جهانیان از پدیده ایران هراسی دعوت آن‌ها به ایران و آگاهی آن‌ها از فرهنگ و میراث ماست. می‌دانیم که کشور به دو قدرت بزرگ سخت برای بازدارندگی با دشمنان و قدرت نرم برای ایجاد سرمایه اجتماعی و همراه سازی اغنای افکار عمومی جهانیان و وزارت میراث فرهنگی بزرگترین تولید کننده قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال و استارتاپ‌ها مردمی‌سازی صیانت از میراث فرهنگی و توسعه موزه‌ها را به عنوان پنجمین و ششمین راهبرد این وزارتخانه عنوان کرد.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: