شجاع الدین کلانتر رشیدی

وفاق ملی و گذار به توسعه

مانیفست دولت جدید، بدرستی وفاق ملی نام‌گرفته است.هر کدام از دولت ها تا اندازه ای عدم وفاق را تمرین کرده اند. تجربه ۴ دهه حکمرانی، پیش روی ماست.

کد خبر: ۱۷۰۶۹۴
۱۰:۴۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

مانیفست دولت جدید، بدرستی وفاق ملی نام‌گرفته است.هر کدام از دولت ها تا اندازه ای عدم وفاق را تمرین کرده اند. تجربه ۴ دهه حکمرانی، پیش روی ماست.

وفاق ملی، وحدت و یکپارچگی است. قبول اختلاف نظر و دیدگاه است، پذیرش اتحاد برای رفع مشکلات داخلی و گرفتاری های همه ملت در زیست بوم کشور عزیزمان ایران است.
وجود اختلاف در دیدگاه، نظر و روش امر مثبت و قابل قبولی است. خداوند همه انسانها را مختلف آفریده است. با وفاق است که بهبودتفکر، استفاده از روش های نو در اندیشیدن و تغییر در شیوه های کهنه فکری ما حاصل میشود.
باید با همه افرادی که اهل اندیشه و تفکر هستند، حتی اگر با ما اختلاف جدی دارند به گفتگو بنشینیم. بسیاری از مسئولان محلی و ملی، با طرح گفتگو و بازاندیشی در نظرات شان به جامعه واداره آن بهتر کمک خواهند نمود.
وفاق ملی در پرتو اصل متفاوت بودن ما انسانها معنی پیدا میکند. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، و چه دیگرانی که دراین چارچوب قرار ندارند، برای بهبود خواهی، پیشرفت و توسعه کشور باید اصل وفاق ملی را سرلوحه کار قرار دهند و برای کاهش اختلافات، و تعامل بهتر، "برای ایران" از جان ودل مایه بگذارند.
بی شک هراندازه در مسایل مختلف، بر پایه وفاق ملی هم افزایی کنیم و رشد یابیم، به همان اندازه و بلکه بیشتر، توسعه یافته تر میشویم.

امیدوارم با محبت و همدلی، صداقت و همکوشی صادقانه، شاهد رفع موانع توسعه در روستاها و شهرهای کشور عزیزمان باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: