مخالف وزیر پیشنهادی صمت

نماینده مجلس: پزشکیان گفت از کارشناسان استفاده می‌کند، اتابک کارشناس نیست

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت گفت: پزشکیان در مناظرات گفت از کارشناسان استفاده می‌کند، اما اتابک را به هیچ وجه کارشناس حوزه سیاست‌های صنعتی نمی‌شناسم.

کد خبر: ۱۷۰۶۶۹
۱۸:۴۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: آقای اتابک را به هیچ وجه کارشناس حوزه سیاست‌های صنعتی نمی‌شناسم چراکه ایشان یک روز در وزارتخانه و سازمان‌های سمت استانی نیز حضور نداشتند و در حوزه تجارت هم که یکی از چالش‌های جدی امروز صنعت و معدن کشور است، سابقه‌ای ندارد بلکه صرفاً در بخش سیمان سابقه بنگاهداری داشته است.

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در اظهاراتی به عنوان مخالف گفت: آقای پزشکیان در مناظرات گفت از کارشناسان استفاده می‌کند، اما اتابک را به هیچ وجه کارشناس حوزه سیاست‌های صنعتی نمی‌شناسم چراکه ایشان یک روز در وزارتخانه و سازمان‌های سمت استانی نیز حضور نداشتند و در حوزه تجارت هم که یکی از چالش‌های جدی امروز صنعت و معدن کشور است، سابقه‌ای ندارد بلکه صرفاً در بخش سیمان سابقه بنگاهداری داشته است؛ اگر ایشون خیلی کارآمد است آقای پزشکیان ایشان را به عنوان رئیس ایمیدرو به‌عنوان یکس از معاونت‌های وزارت صمت قرار دهند.

وی افزود: امروز ده‌ها میلیارد دلار در سال تخصیص ارز به صنعت و حوزه تجارت داریم و چالش وزارت سمت فراسازمانی است و وزیر صمت نباید در روز نخست فعالیت خود تازه با چالش‌های این حوزه آشنا شود. وزیر یا خودش یا نماینده‌اش در بیش از ۴۵ ستاد و شورای عالی عضو است. امروز صنعتگر ما مجاهد فی سبیل الله هستند؛ چرا که در شرایط فعلی مجاهدت می‌کند که تولید را رها نمی‌کند هزاران مشکلات و مقررات بر سر راه او می‌گذاریم. مسئله خودرو مسئله فراصنعتی و چالشی است که با ۱۰ دستگاه سیاستگذار و مقررات گذار طرف هستیم، اما آقایی که هنوز یک روز در این حوزه کار نکرده است، تازه می‌خواهد با این حوزه آشنا شود؛ آیا در این وزارتخانه عریض و طویل هیچ فرد دیگری نبود که به این حوزه‌ها آشنا باشد؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: من نگران هستم که صرفاً بگوییم ایشان فرد سالمی بوده و به او رای دهیم، اما ایشان وزیر پوششی شود و وزیر اصلی کسی دیگری باشد و تصمیمات را آن‌ها بگیرند و سازمان‌های متعدد ذیل وزارتخانه را آن‌ها مدیریت کنند. در برنامه هفتم یک فصل برای صنعت تعیین شده است و تکالیف جدی در این زمینه وجود دارد و وزیر پیشنهادی نخواهد توانست آن‌ها را اجرایی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: