دغدغه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کاظمی: رتبه‌بندی کام معلمان را شیرین نکرد/ مردم برای تغییرات رای داده‌اند

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی کام معلمان را شیرین نکرد، گفت: مدیرانم از میان معلمان شایسته انتخاب خواهند شد.

کد خبر: ۱۷۰۶۳۵
۱۱:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت که در انتخاب مدیران آنچه برای من اصل است، شایسته‌سالاری است. تردید نکنید مدیران من از بین معلمان شایسته و باتجربه خواهند بود.

علیرضا کاظمی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۳ اقدام فوری پس از رای اعتماد از مجلس انجام خواهم داد، به برخی از این اقداماتاشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس درآغاز سال تحصیلی جدید، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان، رفع کسری بودجه، ساماندهی معلمان، شناسایی و جذب بازماندگان، شفاف‌سازی وضعیت صندوق ذخیره، تعیین تکلیف وضعیت نیرو‌های مختلف وزارتخانه و….. مهمترین اقداماتم خواهد بود.

دغدغه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که بیشترین دغدغه مندی شما درحوزه آموزش و پرورش چیست؟ بیان کرد: تحقق عدالت آموزشی، تأثیر سوابق تحصیلی، نصیب برابر آموزشی، کمبود فضا‌های آموزشی، محتوای کتب درسی، اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلمان و آموزش و پرورش از دیگر دغدغه‌های من در این حوزه است.

وی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راهی در مسیر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در گذشته؛ زیرنظام‌های سند تحول نگاشته شده بود، اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد، اما اکنون با ابلاغ نقشه راه سند، می‌توان به تحقق و اجرای آن امیدوار بود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به برنامه هفتم توسعه و اهدافش در خصوص آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: سند تحول، مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله می‌داند.

صدای معلمان خواهم بود/ مردم برای تغییرات رای داده‌اند

کاظمی با تأکید مجدد بر اینکه «صدای معلمان خواهم بود» بیان کرد: من آمده‌ام تا جایگاه معلمان را ارتقاء دهم، درد آن‌ها را بشنوم و فضای آموزش و پرورش را بهتر از امروز کنم.

وی درباره تغییرات در بدنه آموزش و پرورش و توقع فرهنگیان در این زمینه گفت: مردم برای تغییرات رای داده‌اند بنابراین ما هم از این موضوع مسثتنی نیستیم.

مدیرانم را از بین معلمان باتجربه و شایسته انتخاب خواهم کرد/ رتبه‌بندی کام معلمان را شیرین نکرد

کاظمی افزود: برای اجرای دیدگاه‌های رئیس‌جمهور باید تغییری در رویه‌ها و فرایند‌های غلط داشت. در انتخاب مدیران آنچه برای من اصل است، شایسته‌سالاری است. تردید نکنید مدیران من از بین معلمان شایسته و باتجربه خواهند بود.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به گلایه معلمان درباره تبعیض در نظام پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت: گلایه‌ها به حق است. طرح‌های مهمی مثل رتبه‌بندی هم علی‌رغم تغییرات خوبی که در حقوق‌ها داشت، کام معلمان را شیرین نکرد.

وی به نارصایتی معلمان بابت حقوق و دستمزد‌های دریافتی نیز اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم که هر معلم یک شغل، یک حقوق و یک زندگی باشرافت داشته باشد.

ضمانت وزیر پیشنهادی برای ایجاد فضایی امن جهت کشنگری مسئولانه معلمان

کاظمی در خصوص چالش‌های آموزش و پرورش و تاثیر آن بر سرنوشت فرزندان ایران گفت: نباید کتمان کنیم که چالش‌های موجود در این وزاتخانه بر سرنوشت فرزندانمان تاثیر می‌گذارد. باید برای یکبار هم که شده بگذاریم آموزش و پرورش در صدر بنشیند و دغدغه اصلی نظام شود تا چالش‌های آن برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون معلمان هستیم تاکید کرد: تلاش خواهم کرد تا فضایی امن برای کشنگری مسئولانه معلمان ایجاد شود و این امر را تضمین می‌کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: