نشست خبری کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

آمریکا در ارتباط با موضوع آتش‌بس صلاحیت ندارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن صلاحیت ندارد.

کد خبر: ۱۷۰۶۳۴
۱۱:۲۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به فرا رسیدن راهپیمایی اربعین حسینی گفت: امیدواریم با ترتیبات اتخاذ شده و همکاری صورت گرفته بین دولت‌های ایران و عراق ما شاهد برگزاری این کنگره عظیم معنوی در کمال امنیت و آرامش باشیم.

«ناصر کنعانی» در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود همچنین گفت: لازم می‌دانم از کمک‌ها و مساعدت‌های ارزنده دولت عراق در حسن میزبانی از زائران اربعین حسینی تشکر و قدردانی کنم.

وی همچنین از میزبانی و سخاوتمندی مردم عراق نیز تشکر و قدردانی کرد.

همکاری خوب دولت و قوه قضایی در برگزاری دادگاه پرونده کودتای ۲۸ مرداد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری اولین دادگاه پرونده کودتای ۲۸ مرداد در روز یکشنبه گفت: این دادگاه در راستای استیفای حقوق مردم ایران برگزار شده است و در این زمینه همکاری‌های خوبی بین دولت و قوه قضاییه وجود دارد.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه در راستای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: در مورد ضرورت ایجاد فوری آتش‌بس در غزه تردیدی وجود ندارد.

ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ناشی از بی‌عملی جامعه بین‌المللی است

وی با بیان اینکه آنچه که در غزه و فلسطین در حال انجام است فقط جنایت علیه مردم فلسطین نیست، بلکه جنایت علیه بشریت است، گفت: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ناشی از بی‌عملی جامعه بین‌المللی است.

آمریکا در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن صلاحیت ندارد

کنعانی با بیان اینکه ایران از هر تلاش صادقانه‌ای برای آتش‌بس و پایان دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استقبال می‌کند در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن ما آمریکا را دارای حسن نیت و صلاحیت تلقی نمی‌کنیم و این موضوع ناشی از رفتار و عملکرد دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آمریکا یکی از حامیان تمام عیار و همه جانبه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا با اقدامات خود تا الان ثابت کرده است که یک طرف جنگ است نه یک طرف صلح برای آتش‌بس.

ادامه دارد ..

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: