موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

سبزی: نوری کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد

محمد سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری قزلجه کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد.

کد خبر: ۱۷۰۶۲۳
۰۹:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: نوری قزلجه کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خود مشکلات را لمس کرده است.

حجت الاسلام محمد سبزی در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با وزیر پیشنهادی، با تاکید بر اینکه امنیت غذایی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و حدود ۳۰ درصد اشتغال اعم از مستقیم و غیر مستقیم مربوط به این وزارتخانه است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی چالش‌های فراوانی دارد و واقعاً کشاورزان عزیز امروز با مشکلات بسیار اعم از قطعی برق، کمبود آب، مشکل سوخت و ادوات کشاورزی، مطالبات گندم و برنج، موضوع منابع طبیعی، تسهیلات، بیمه کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی مواجهند که وزیری کار کشته و با تجربه می‌خواهد تا این موضوعات را حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه «باید بر اساس شاخص‌ها صلاحیت وزرای پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار دهیم»، اظهار کرد: رهبری در ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳ شاخص‌هایی را برای تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم بیان کردند و فرمودند که هم رئیس جمهور محترم و هم مجلس این شاخص‌ها را رعایت کنند؛ امانت داری نخستین شاخصی بود که مطرح شد و به لطف خدا با توجه به شناختی که از آقای نوری قزلجه داریم ایشان انسان امینی است.

وی گفت: کارآمدی از دیگر شاخص‌هایی است که از سوی رهبری اعلام شده است؛ وقتی به سابقه آقای نوری قزلجه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که ایشان در سه دوره مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته و یک دوره نیز معاون اجرایی مجلس و در دوره‌ای جانشین و مشاور وزیر جهاد کشاورزی بوده است؛ او کشاورز و کشاورززاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خود مشکلات را لمس کرده است. رسته تخصصی او از هنرستان تا مدارج عالی کشاورزی بوده و مسئولیت‌هایی در حوزه کشوری در زمینه کشاورزی بر عهده داشته است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: یکی دیگر از شاخص‌هایی که رهبری فرمودند اعتقاد به جمهوری اسلامی است که به لطف خدا ما در آقای نوری قزلجه جز اعتقاد به جمهوری اسلامی ندیده‌ایم. نداشتن سوء سابقه دیگر شاخصی است که مطرح شده و به لطف خدا اکثر کابینه آقای پزشکیان همه این خصوصیت را دارند. آقای نوری انسانی صادق و پاکدستی هستند و دیگر شاخص مطرح شده یعنی نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و سیاسی را دارا هستند.

سبزی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی نوری قزلجه برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: انصافاً تکالیف بسیار راهگشایی در برنامه هفتم بر عهده وزارت کشاورزی گذاشته شده است و ایشان هم برنامه هفتم و هم سند امنیت غذایی را نقشه راه خود دانستند. امیدواریم آقای دکتر نوری قزلجه با دانش و با تجربه خوبی که دارد بتواند مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت جهاد کشاورزی را برطرف کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: