هفته اول لالیگا به کام امباپه و کهکشانی‌ها نبود

رئال با کلی ستاره متوقف شد!

تیم رئال مادرید قهرمان فصل گذشته لالیگا، در هفته اول مسابقات برابر مایورکا متوقف شد تا نتیجه‌ای عجیب و غیرمنتظره در فوتبال اسپانیا رقم بخورد.

کد خبر: ۱۷۰۶۱۷
۰۹:۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئال مادرید در نخستین هفته فصل جدید ۲ امتیاز را از دست داد.

شلیک استثنایی رودریگو برای پیروزی رئال مادرید در مقابل مایورکا و کسب ۳ امتیاز اولین مسابقه فصل جدید لالیگا کافی نبود و ضربه سر محکم ودات موریکی کوسوویی همه‌چیز را خنثی کرد تا نخستین تساوی ۲ تیم در ۱۵ مسابقه و ۱۴ سال اخیر رقم بخورد.

رودریگو برای باز کردن دروازه حریف به کمتر از ۱۳ دقیقه زمان احتیاج داشت؛ بال راست ۲۳ ساله تیم ملی برزیل و بازیکن سابق سانتوس برای دومین فصل متوالی نخستین گل رئال مادرید در لیگ را به ثمر رساند و با همین گل به آمار اثرگذاری روی ۵۰ گل در رقابت‌های لالیگا رسید. او در ۱۴۳ مسابقه‌ای که با پیراهن رئال در لیگ برگزار کرده ۲۷ گل و ۲۳ پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

رئال مادرید نوار شکست‌ناپذیری خود در مسابقات لالیگا را به ۳۳ مسابقه متوالی رساند که رکورد تاریخ این باشگاه در لیگ اسپانیا به شمار می‌رود. کهکشانی‌ها در ۳۳ بازی اخیر خود در لالیگا ۲۴ پیروزی و ۹ تساوی به دست آورده‌اند.

رئال مادرید ۴ روز بعد از برتری ۲ بر صفر مقابل آتالانتا در ورزشگاه ملی ورشو و فتح سوپرجام اروپا برای برگزاری این مسابقه از هفته اول لیگ اسپانیا راهی جزایر بالیاری شده بود و یاران مایورکا به احترام جدیدترین موفقیت قاره‌ای شاگردان آنچلوتی، با تونل افتخار به استقبال بازیکنان این تیم رفتند.

رئال مادرید در نیمه اول تیم برتر میدان بود و خیلی زود از حریف پیش افتاد؛ وینیسیوس جونیور با پاس پشت پا در داخل محوطه جریمه هم‌وطنش رودریگو را صاحب توپ کرد و او بعد از حرکت عرضی و به هم ریختن دفاع میزبان دورترین گوشه دروازه این تیم را هدف قرار داد تا توپ بعد از برخورد به تیر عمودی به زیبایی به گل نخست تبدیل شود.

در انتهای نیمه اول و ابتدای ۴۵ دقیقه دوم از شدت حملات رئال کاسته شد و لوس برملونس در طرف دیگر زمین به گل تساوی دست یافت. ودات موریکی که در اواخر نیمه اول یک شوت پای چپ از آستانه دروازه را از دست داده بود در دقیقه ۵۳ و روی ارسال دانیل رودریگس گل تساوی را به ثمر رساند؛ بال چپ ۳۶ ساله که مدت‌هاست پیراهن مایورکا را به تن می‌کند، با ارسال بلند توپ را به درون محوطه ۶ قدم فرستاد؛ رودیگر در دفع توپ ناکام بود و موریکی با ضربه سر محکم کورتوا را ناکام گذاشت.

در ادامه نیمه دوم رئال مادرید قادر به پیاده کردن نظم و انسجام همیشگی نشد و کیلیان امباپه ۳ شوت خطرناک متوالی را با واکنش‌های دومنیک گریف از دست داد. حملات این تیم به نتیجه نمی‌رسید و برنامه شاگردان آراسته برای استفاده از اشتباهات حریف نامدار و ضدحملات تند و تیز بار‌ها دفاع میهمان را آزار داد. آنتونیو سانچس در اواخر وقت قانونی چند موقعیت شوت‌زنی مناسب به دست آورد که همه از بین رفت.

هجمه بی‌ثمر رئال مادرید به سمت دروازه میزبان در وقت‌های تلف‌شده پایان کار نبود و فرلان مندی در آخرین ثانیه‌ها برای جلوگیری از ضدحمله میزبان با تکلی بی‌محابا به استقبال ودات موریکی رفت، به گونه‌ای که سزار سوتو، داور مسابقه چاره‌ای جز اخراج او نداشته باشد.

ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل ماند و بازی با همان نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. رئال مادرید یکشنبه هفته آینده در چارچوب هفته دوم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگای اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از تیم تازه صعود کرده رئال وایادولید میزبانی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: