در مجلس شورای اسلامی مطرح شد

سلیمی: لیست دارایی‌های وزرای پیشنهادی منتشر شود/ قالیباف: قوه قضائیه مسوول است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی، نماینده مجلس در خصوص لزوم انتشار لیست دارایی‌های وزرای پیشنهادی کابینه دولت گفت: نمایندگان بر اساس اصل ۸۴ می‌توانند بر همه مسائل نظارت کنند، اما همین نمایندگان قانونی را به تصویب رساندند و قوه قضائیه را مسئول رسیدگی به وضعیت دارایی مسئولان کردند.

کد خبر: ۱۷۰۶۰۵
۱۹:۳۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان مجلس در خصوص لزوم انتشار لیست دارایی‌های وزرای پیشنهادی کابینه دولت تاکید کرد: نمایندگان بر اساس اصل ۸۴ می‌توانند بر همه مسائل نظارت کنند، اما همین نمایندگان قانونی را به تصویب رساندند و قوه قضائیه را مسئول رسیدگی به وضعیت دارایی مسئولان کردند.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ سهم مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت با در اخطاری قانون اساسی با استناد به اصول قانون اساسی اظهار کرد: همانطور که درباره مدارک تحصیلی وزرای پیشنهادی استعلام گرفته می‌شود، پیشنهاد می‌کنم که درباره لیست دارایی‌های وزرای پیشنهادی که پیشتر مسئولیت داشتند نیز استعلاماتی گرفته شود و در اختیار نمایندگان قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: در پاره‌ای از موارد برنامه‌هایی که وزرای پیشنهادی دادند با برنامه هفتم توسعه مغایرت دارد این در حالی است که رئیس جمهوری تاکید کرد که برنامه ایشان برنامه هفتم توسعه است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی عنوان کرد: نمایندگان بر اساس اصل ۸۴ می‌توانند بر همه مسائل نظارت کنند، اما همین نمایندگان قانونی را به تصویب رساندند و قوه قضائیه را مسئول رسیدگی به وضعیت دارایی مسئولان کردند. در کارتابلی که وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را بارگذاری می‌کنند، گزینه‌ای درباره چگونگی وضعیت دارایی آن‌ها وجود دارد، اما پاسخگویی به آن داوطلبانه است و وزرا از زمانی که مسئول شدند مکلفند اموال و دارایی‌های خود را در اختیار قوه قضائیه بگذارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: