در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی وزیر ارتباطات مطرح شد

رضایی‌کوچی: وزیر پیشنهادی جز ۲ درصد دانشمندان برتر هوش مصنوعی جهان است

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره ۲ درصد از دانشمندان برتر جهان است.

کد خبر: ۱۷۰۵۳۸
۱۹:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هاشمی یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره ۲ درصد از دانشمندان برتر جهانی است، گفت: حمایت از هاشمی، حمایت از نخبگان و جوانان است.

محمدرضا رضایی کوچی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) در موافقت با برنامه‌های ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنده به واسطه شناختی که از ستار هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه معرفی شده به مجلس و خانواده محترمشان دارم وظیفه خود دانستم که این شناخت را خدمت شما عزیزان اطلاع دهم. خانواده ایشان در استان فارس زندگی کرده و جزو خانواده‌های خوشنام استان فارس هستند که با اخلاص، پرکاری و تعهد به تعالی ایران اسلامی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: برای موفقیت و اعتماد به افراد باید به سه موضوع مهم توجه کنیم، ابتدا دانش کاری فردی است کار را به وی می‌سپاریم، ستار هاشمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت رتبه اول را کسب نموده و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران بوده و یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره ۲ درصد از دانشمندان برتر جهانی است و جالب این که تمام این موفقیت‌ها در استان محروم شکل گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: موضوع دوم شناخت فرد از ماموریتی است که به او می‌سپاریم، آقای هاشمی از کارشناسی تا مدیر کل و نهایتاً معاونت وزارتخانه را بر عهده داشته است. اگر به دنبال تحول و حرکت رو به جلو هستیم باید برنامه‌ریزی و مدیریت را به افرادی بسپاریم که از درون همان وزارتخانه باشند. امروز با انتخاب ستار هاشمی که مورد استقبال بدنه کارشناسی وزارتخانه قرار گرفته و شاهد خوشحالی و اراده بیشتر در بدنه این وزارتخانه هستیم. بهتر از هر کسی چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد و راهکار‌های حل آن را می‌داند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس گفت: دنیا با چنان سرعتی رو به آینده پیش می‌رود که اگر بگوییم نه تنها با دنیای سه دهه قبل و حتی یک دهه قبل هم قابل مقایسه نیست امروز دنیای دیجیتال چنان با ابعاد مختلف اجتماعی ما عجین شده است که حتی تصور یک لحظه زندگی بدون آن ممکن نیست اینترنت بخش لاینفک زندگی بشر شده و ایرانمان نیز از این وضعیت مستثنی نیست. با افزایش جمعیت و کمبود منابع و نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اداره کشور جز از استفاده از استفاده حداکثری از فضای الکترونیک و مجازی چاره‌ای وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: هوش مصنوعی پدیده شگفت‌انگیزی است که همه مرز‌های قبلی را به طور غیر قابل تصوری بر هم زده است و هاشمی اشراف کاملی بر این موضوع مهم و اساسی کشور دارد.

وی ادامه داد: موضوع سومی که باید به آن اشاره کنیم عملکرد افراد است، شاید فردی بتوانند در یک زمان کوتاهی چندین صفحه برنامه ارائه کنند، اما مهمتر از برنامه عملکرد و کارنامه افراد است و ما باید سوابق کاری ستار هاشمی را مورد بررسی قرار دهیم ایشان هنگامی که مدیر کل استان فارس یا معاون ارتباطات و یا معاون سازمان ثبت اسناد بودند و در همه حوزه‌هایی که حضور داشتند عملکرد قابل قبولی داشتند که یک نمونه از آن می‌توان بگوییم که در ارزیابی مدیران قوه قضاییه به عنوان مدیر برجسته قوه شناخته شده و و این ملاک بزرگیست که فردی در وزارتخانه‌ای و یا سازمانی بتواند رتبه قابل قبول کسب کند و بالاتر از آن رتبه اول یک سازمان عریض و طویل نشان از توانمندی و خلاقیت این فرد دارد. این موارد مبنای قابل قبولی است که از وزیر جوان و جوان‌ترین عضو کابینه این دولت حمایت کنیم.

این نماینده مردم ادامه داد: خبر‌هایی که از تشکل‌ها و جوانان دانشگاهی به گوش ما می‌رسد و در فضای مجازی و در دنیای واقعی نشان می‌دهد که باید از ایشان به عنوان حمایت از نخبگان و جوانان استفاده کنیم. سن ایشان موجب شده میانگین سن کابینه کاهش پیدا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: