اعتراض مدیریت بحران اصفهان به وزارت نیرو

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۱۴۵ حادثه آسانسور به دلیل قطعی ناگهانی برق در هفته گذشته خبر داد و گفت: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به منظور پیشگیری از بروز حوادث مشابه، وزارت نیرو و شرکت توانیر موظف هستند که قبل از اعمال قطعی برق، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و جدول قطعی برق به مشترکین ابلاغ کنند.

کد خبر: ۱۷۰۵۳۲
۱۸:۳۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ استان اصفهان: منصور شیشه‌فروش با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو به دلیل قطعی‌های بدون برنامه برق در هفته گذشته گفت: هفته گذشته وزارت نیرو بدون اطلاع قبلی و اعلام برنامه در بخش مصارف خانگی و تجاری اقدام به قطعی برق کرد که این حرکت خسارت باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی در امور جاری ساکنین مناطق شهری و روستایی استان گردید.

وی افزود: در اثر قطعی‌های بدون برنامه برق در یک هفته گذشته ۱۴۵ گزارش از مبحوس شدن افراد در آسانسور داشتیم و سازمان آتش‌نشانی در این مدت به ۱۹۴ نفر امدادرسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین قطعی‌های بدون برنامه برق در این مدت موجب ایجاد اختلال ترافیکی در چهار راه‌ها، بروز خسارت به وسایل الکترونیکی شده و به بخش‌های تجاری، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی آسیب زده است.

وی در ادامه گفت: قطعی‌های برق صورت گرفته در هفته گذشته خارج از موصوبات ابلاغی بوده و در این راستا مدیریت بحران استان مراتب اعتراض خود به وزارت نیرو ابلاغ کرد و منتظر هستیم که در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

شیشه‌فروش در ادامه یادآور شد: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به منظور پیشگیری از بروز حوادث مشابه، وزارت نیرو و شرکت توانیر موظف هستند که قبل از اعمال قطعی برق، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و جدول قطعی برق به مشترکین ابلاغ کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این مدیریت بحران استان به منظور کاهش میزان مصرف برق، به تمامی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها شهرداری‌ها ابلاغ کرد که میزان مصرف برق در ساعات اداری باید حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصارف دوره مشابه و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد کاهش یابد.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به ناترازی برق در سطح کشور و استان، از اواسط خرداد ماه تاکنون وزارت نیرو نحوه صحیح مدیریت بار و محدودیت‌های مصرف برق را به مشترکان صنعتی و کشاورزی ابلاغ و اعمال نموده و همچنین در این مدت الزامات مصرف بهینه برق در ادارات واحد‌های تجاری و خانگی تدوین و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش مصرف برق باید نسبت به انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولر‌های آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولر‌های گازی را اجرایی نمایند و شرکت‌های برق نسبت به اعمال نظارت وهمکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اقدام کنند.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درخصوص ضعیف شدت الگوی گرم تابستانی، انتظار می‌رود که در روز‌های آینده دمای هوا به تدریج کاهش یابد با این حال همچنان شرایط وزش تند باد‌های محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان دید به دلیل خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته باهشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: