معاون پزشکی قانونی کشور عنوان کرد

دستگیری مجرمان سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک

در سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آن‌ها در محل نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر: ۱۷۰۵۱۳
۱۵:۵۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز ـ استان کرمان: طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، تشکیل بانک ژنتیک با همکاری سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی باعث تحول عظیم در کشور شده و ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه‌دار در سراسر کشور گرفته شده و در سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آن‌ها در محل نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند.

بابک سلحشور صبح امروز ۲۷ مردادماه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرمان اظهار کرد: پزشکی قانونی، سازمان فنی، تخصصی و علمی است.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی یکی از بازوان محکم و مقتدر دستگاه قضاست و در برخی از پرونده‌ها نظریات کارشناسی فصل‌الخطاب قضات است.

طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته بیش از ددو میلیون و ۱۵۰ هزار نظریه کارشناسی پزشکی قانونی برای مراجع قضائی ارسال شده است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و در ادامه با تشریح دستاورد‌ها و پیشرفت‌های پزشکی قانونی عنوان کرد: تا حدود سه سال گذشته با مشکل کیت‌های ژنتیک مواجه بودیم و اکنون موفق شدیم کیت‌های تشخیص هویت بسازیم و دیگر به خارج از کشور وابسته نیستیم.

«تشکیل بانک ژنتیک با همکاری سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی باعث تحول عظیم در کشور شده و ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه‌دار در سراسر کشور گرفته شده است. بیش از ۱۵۰ هزار کیت ژنتیکی در نرم افزار ایرانی تهیه شده توسط جوانان کشور بارگذاری شده و در سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آن‌ها در محل نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند.» این مطلب را سلحشور در این آئین اعلام کرد.

به گفته وی، با توجه به زیرساخت‌های موجود، می‌توانیم کمیسیون‌های پزشکی قانونی را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و نتایج به مراجع قضائی ارسال کنیم.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن تقدیر از خدمات عباس آمیان در ادامه به معرفی مسعود قادی پاشا (مدیران کل سابق و جدید پزشکی قانونی کرمان) پرداخت و آرزوی موفقیت برای آنان در سمت‌های جدید کرد.

به گزارش ایسنا، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: کار پزشکی قانونی، بسیار تخصصی، حساس و سخت است.

وی ضمن تشکر از خدمات عباس آمیان مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمان اظهار کرد: مسعود قادی پاشا از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان بوده است.

عباس آمیان مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمان نیز در این مراسم با یادآوری اقدامات صورت گرفته در این اداره کل طی ۱۴ سال اخیر تصریح کرد: کار پزشکی قانونی بسیار سخت است.

وی با اشاره به مقایسه وضعیت ساختمان‌های پزشکی قانونی استان کرمان در گذشته و اکنون بیان کرد: سعی کردیم که در همه شهرستان‌ها مرکز پزشکی قانونی داشته باشیم و در دورترین نقاط این استان پهناور کرمان، مرکز داریم.

لازم به یادآوری است، عباس آمیان اخیرا به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین منصوب شده است.

برچسب ها: کرمان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: