مذاکرات آتش‌بس در دوحه قطر

حماس: نتانیاهو خواهان توافق نیست

«جهاد طه» سخنگوی حماس معتقد است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزی راسرائیل به دنبال توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد.

کد خبر: ۱۷۰۴۸۰
۱۰:۱۲ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی در واکنش به برگزاری دور جدید مذاکرات آتش‌بس در شهر دوحه قطر، تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای ادامه نسل‌کشی در نوار غزه استفاده می‌کند.

«جهاد طه» سخنگوی حماس در گفتگو با العربی الجدید در این باره اظهار کرد: آنچه رهبری حماس در روز جمعه از نتایج نشست‌های آتش‌بس دوحه مطلع شد، شامل تعهد به آنچه دوم ژوئیه بر سر آن توافق شد، نیست.

وی تاکید کرد: ما به هر چیزی که به خواسته‌ها و مسائل ملت فلسطین جامه عمل بپوشاند، متعهد خواهیم ماند.

جهاد طه افزود: شکی نیست که رژیم اشغالگر تنها مانع مذاکرات است و این همان چیزی است که چند روز پیش «یوآو گالانت» وزیر جنگ آن پس از تعیین شروط جدید با هدف ادامه تجاوزات به آن اذعان کرد.

وی در ادامه گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد و از مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای ادامه کشتار‌های وحشتناکی که فراتر از جنگ نسل کشی است، سوء استفاده می‌کند.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه روز‌های پنجشنبه و جمعه در دوحه برگزار شد و به گفته مقام‌های صهیونیستی این «آخرین فرصت» برای دستیابی به توافق محسوب می‌شود.

آمریکا، قطر و مصر روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که واشنگتن پیشنهادی به حماس و رژیم صهیونیستی داده تا شکاف‌های باقی‌مانده در توافق آتش‌بس در غزه را پر کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا با حمایت مصر و قطر، به هر دو طرف پیشنهادی ارائه داده است که با اصولی که بایدن در ۳۱ مه ۲۰۲۴ و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت اعلام کرده بود، مطابقت دارد.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: این پیشنهاد بر اساس نقاط توافق حاصل‌شده در هفته گذشته بنا شده و شکاف‌های باقی‌مانده را به نحوی پر می‌کند که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می‌آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: