عرضه ارز اربعین در فرودگاه امام

سعید چلندری، مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام از عرضه ارز اربعین در فرودگاه امام و رایگان شدن پارکینگ ‌ترمینال سلام برای ١٧ روز خبر داد.

کد خبر: ۱۷۰۴۵۷
۱۱:۵۹ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در ایام اربعین به مدت ١٧ روز پارکینگ ترمینال سلام رایگان است، گفت: ارز اربعین در قالب دینار در فرودگاه حضرت امام و ترمینال سلام عرضه می‌شود و زائران می‌توانند برای دریافت ارز اربعین در ترمینال سلام اقدام کنند. پرواز‌های اربعین تنها از ترمینال سلام انجام می‌شود و توصیه ما به زائران این است که برای انجام این اقدامات ٣ ساعت قبل از ساعت پرواز در فرودگاه امام حاضر باشند.

سعید چلندری در گفتگو با ایلنا درباره آمادگی فرودگاه حضرت امام برای انجام پرواز‌های اربعین اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین در وزارت کشور و ستاد اربعین در وزارت راه و شهرسازی، پرواز‌های اربعین از چهارشنبه گذشته٢۴ مردادماه آغاز شده و تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و فرودگاه حضرت امام آمادگی انجام ۴ هزار پرواز اربعین را دارد.

وی با بیان اینکه همکارانم در فرودگاه و ارگان‌های نظامی و انتظامی آماده انجام پرواز‌های اربعین در ایام مذکور هستند، ادامه داد: تا روز گذشته ٢٣٠٠ مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی صادر شده و با افزایش تقاضا از سوی مردم، درخواست برای مجوز‌های پرواز‌های هم رو به افزایش است و پیش‌بینی افزایش پرواز تا ٣٣٠٠ را داریم، اما ترمینال سلام فرودگاه امام در ایام ذکره شده توان برقراری ۴ هزار پرواز را دارد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در این ایام پارکینگ ترمینال سلام رایگان است، گفت: پارکینگ ترمینال سلام ظرفیت پارک ١٧ هزار دستگاه خودرو را دارد که این ١٧ روز استفاده از پارکینگ رایگان خواهد بود. در روز‌های عادی هزینه پارکینگ ترمینال سلام ٣٠ هزار تومان تعیین شده‌است.

چلندری افزود: در ترمینال سلام ٢۵ موکب برای پذیرایی از زائران مستقر شده و همچنین بسته‌های فرهنگی بین زائران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به موضوع تاخیر پرواز‌های اربعین تاکید کرد: با توجه به دمای هوای بالای تهران و نجف بطوریکه در فرودگاه امام دما به ۴۴ هم رسیده، موضوع تاخیر اجتناب ناپذیر است، اما تمام جوانب دیده شده و پرواز‌های جایگزین بلافاصله از پروازی که با تاخیر مواجه شده، پشتیبانی می‌کند.

چلندری گفت: البته سال گذشته نه مسافر جامانده داشتیم و نه پرواز‌ها کنسل و لغو شده و امسال هم طبق توافقات، دفتر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ترمینال سلام دایر شده و نماینده انجمن به نمایندگی از ایرلاین‌ها در فرودگاه حضور دارند تا پاسخگوی نیاز و خواسته‌های زائران باشد.

مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار داشت: فضایی با ظرفیت هزار نفری در ترمینال سلام برای استراحت زائران و مسافران ایجاد شده، اما در صورت تاخیر بالای ۶ ساعت زائران به هتل ۵ ستاره فرودگاه منتقل خواهند شد و در این باره کوتاهی نخواهیم داشت.

چلندری همچنین درباره عرضه دینار اربعینی در فرودگاه امام گفت: ارز اربعین در قالب دینار در فرودگاه حضرت امام و ترمینال سلام عرضه می‌شود و زائران می‌توانند برای دریافت ارز اربعین در ترمینال سلام اقدام کنند. پرواز‌های اربعین تنها از ترمینال سلام انجام می‌شود و توصیه ما به زائران این است که برای انجام این اقدامات ٣ ساعت قبل از ساعت پرواز در فرودگاه امام حاضر باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: