محمد‌پور، نماینده مجلس مطرح کرد

پزشکیان می‌توانست وزرای قوی‌تری پیشنهاد دهد/ ۳ وزیر از دولت رئیسی یعنی وفاق ملی!

هادی محمد‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور می‌توانست وزرای قوی‌تری پیشنهاد دهد، می‌گوید که احتمالا ۲ وزیر پیشنهادی رأی نخواهند آورد و معرفی ۳ وزیر از دولت سیزدهم نشان‌دهنده شکل گرفتن وفاق ملی است.

کد خبر: ۱۷۰۴۴۶
۰۹:۲۹ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق زمزمه‌هایی که ما در حاشیه جلسه معرفی وزرا شنیدیم احتمال دارد حداقل ۲ وزارت خانه رأی نیاورند، اما تاکید ما این بود که وزرا با آمادگی کامل در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند.

هادی محمد‌پور در گفتگو با ایلنا، درباره وزرای معرفی شده از سوی رئیس دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی گفت: طبق وعده‌ای که رئیس جمهور داد، قبل از اتمام فرصت ۲ هفته‌ای، اسامی وزرای پیشنهادی ایشان اعلام وصول و معرفی شدند. رئیس جمهور با همفکران و اتاق فکری که تشکیل دادند، از سلیقه‌های مختلف یک کابینه فراجناحی را معرفی کردند که می‌طلبد این تعامل هم در مجلس شکل گیرد.

وی با اشاره به این‌که رئیس جمهور می‌توانست وزرای قوی‌تری هم پیشنهاد دهد، افزود: یعنی این انتظار هم از پزشکیان وجود داشت که باتوجه به شرایط فعلی چنین افرادی معرفی شوند. جلسه رأی اعتماد نمایندگان هم بستگی به تعامل، طرح و برنامه‌هایی که وزرا در کمیسیون‌ها مطرح کردند، دارد.

محمدپور خاطرنشان کرد: ابتکار عمل این دوره این است که کلیه وزرا باید به همه کمیسیون‌ها می‌رفتند و طرح و برنامه‌های خودشان را ارائه می‌کردند که این اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: قاعدتا برخی از وزارت‌خانه‌ها چالش دارند، مخصوصا وزارت اقتصاد که با چالش‌های بسیاری در این حوزه روبه‌رو هستیم. بحث‌های گرانی، سود بانکی، بازار بورس، کنترل نرخ ارز و تورم هم مطرح است. اما معتقدم همتی فرد با تجربه و کار کرده‌ای است و به نظر من همتی گزینه خوبی برای وزارت اقتصاد خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خصوص سایر وزارت‌خانه‌ها هم به نظر می‌آید طبق زمزمه‌هایی که ما در حاشیه جلسه معرفی وزرا شنیدیم احتمال دارد که حداقل ۲ وزارت خانه رأی نیاورند، اما تاکید ما این بود که وزرا با آمادگی کامل در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند.

وی درباره این‌که کابینه پیشنهادی می‌تواند وفاق ملی ایجاد کند، بیان کرد: در حال حاضر ۳ وزیر از وزرای رئیسی؛ علی‌آبادی، خطیب و رحیمی در کابینه هستند و این نشان می‌دهد که وفاق ملی قرار است شکل بگیرد. از دولت روحانی هم گزینه‌های پیشنهادی در کابینه داریم و افرادی هم داریم که هیچ تجربه وزارتی ندارند، اما در بدنه وزارت‌خانه کار کردند اگرچه وزیر نبودند، ولی باتجربه هستند. فکر می‌کنم در مجلس بستر خوبی فراهم است و فضا آماده خواهد بود تا وزرا رأی بیاورند، البته در مورد ۲ وزارت‌خانه هم گفتم که امکان دارد رأی نیاورد.

وی ادامه داد: موضوع انرژی، صنایع و معادن بسیار مهم است و جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد. برای وزارت راه یک خانم معرفی شد، ایشان در کمیسیون‌ها صحبت کرد، بابد ببینیم جو مجلس به کدام سمت حرکت می‌کند، در عین حال نظر مجلس تا حدودی هم بستگی به برنامه‌های خود ایشان دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: گزینه پیشنهادی وزارت راه کار سختی دارد، زیرا این وزارت‌خانه یکی از بزرگترین وزارت‌خانه‌های ما از حیث تنوع فعالیت‌ها است، فعالیت‌های هوایی، زمینی، ریلی، دریایی، مسکن، شهری و راه‌سازی در آن یکجا تجمیع شده است. وزارت مسکن بی‌نهایت وزارت‌خانه سنگینی است و می‌طلبد که خانم صادق برنامه داشته باشد تا ببینیم در صحن چه می‌کند.

وی یادآور شد: البته این را بگویم بزرگترین وزارتخانه ما وزارت آموزش و پرورش است، که خوشبختانه کاظمی آدم باتجربه‌ای هستند که معرفی شدند. ایشان سابقه معاونت وزارت‌خانه را دارد، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دولت رئیسی بوده، معلم بوده و از کف کلاس درس کار خود را آغاز کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: