هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در این استان اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت آینده آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش، ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی کوهستانی، شکستن و سقوط درختان و احتمال خسارت به سازه‌ها و ابنیه، خسارت به محصول برنج، خسارت به سایر محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

کد خبر: ۱۷۰۴۳۱
۱۷:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه کشاورزان به ویژه شالیکاران، دامداران، گلخانه داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند، افزود: شالیکاران نسبت به انتقال شلتوک‌های برداشت شده به مکان مسقف اقدام و از هوادهی شلتوک‌ها در فضای آزاد خودداری شود.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در این استان اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی تا دوشنبه هفته آینده، سامانه بارشی و خنک در استان قرار دارد که به تناوب افزایش ابر، بعضی مناطق بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد و در برخی مناطق شدید، رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعداز ظهر جمعه تا بعدازظهر شنبه، با تقویت ناپایداری، بارش‌ها در پاره‌ای نواحی گیلان تشدید شده و از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: بنابراین براساس هشدار سطح نارنجی صادرشده برای این بازه زمانی، بارش‌ها در بعضی از مناطق استان (به ویژه ارتفاعات و دامنه ها) شدید تا خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، طی ۴۸ ساعت آینده آبگرفتگی و اختلال در تردد، بالاآمدن آب رودخانه ها، جاری شدن سیلاب و روان آب، رانش و لغزش، ریزش سنگ در جاده‌های مواصلاتی کوهستانی، شکستن و سقوط درختان و احتمال خسارت به سازه‌ها و ابنیه، خسارت به محصول برنج، خسارت به سایر محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

دادرس به همه مردم و گردشگران توصیه کرد از استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها، برپایی چادر‌های مسافرتی و تردد غیرضروری در محور‌های کوهستانی استان پرهیز کنند و بیان کرد: نیاز است تا نسبت به محکم‌سازی سازه‌های موقتی و پوشش خزانه‌ها بدلیل وزش باد شدید اقدام و همچنین از پارک کردن خودرو در حاشیه درختان فرسوده و سازه‌های سست اجتناب گردد.

وی با بیان اینکه کشاورزان به ویژه شالیکاران، دامداران، گلخانه داران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند، افزود: شالیکاران به منظور کاهش خسارت ناشی از بارش باران همراه با وزش باد، خروجی مزارعی که محصول آن‌ها در حال رسیدن است را باز کرده تا از ماندابی مزارع جلوگیری شود و نسبت به انتقال شلتوک‌های برداشت شده به مکان مسقف اقدام و از هوادهی شلتوک‌ها در فضای آزاد خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید از اجتناب از صعود به ارتفاعات استان، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و طبیعت گردی، برگزاری تور‌های گردشگری در فضای باز، انجام پرواز‌های تفریحی، جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام گفت: طی این مدت دریا مواج و طوفانی و برای انجام فعالیت‌های دریایی، شنا و گردشگری نامناسب است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: