رکوردشکنی شهداد در کرمان

دمای این شهر به ۵۱ درجه رسید

در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهداد به ۵۱ درجه سانتیگراد رسید و برای بیست و پنجمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشت.

کد خبر: ۱۷۰۴۲۰
۱۱:۵۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهداد به ۵۱ درجه سانتیگراد رسید و برای بیست و پنجمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشت.

مریم سلاجقه، با اشاره به اینکه تا اوایل هفته آینده تداوم هوای گرم را در سطح استان کرمان داریم و همچنان تداوم هوای گرم و افزایش دما را در سطح استان داریم، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهداد به ۵۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی با بیان اینکه شهداد صبح امروز با حداقل دمای ۳۸ درجه برای بیست و پنجمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشت، گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۲ درجه سانتیگراد می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده کاهش دما را در سطح استان کرمان داشته و نسبت به این هفته هوای خنک‌تری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزش باد پدیده دیگری است که این روز‌ها در استان کرمان داریم، افزود: تا پایان هفته وزش باد نسبتاً شدید، همراه با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار داریم.

سلاجقه با اشاره به اینکه این وزش باد با خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه است، بیان کرد: این شرایط جوی به ویژه برای شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور، وقوع رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به نوع بارش‌ها احتمال جاری شدن و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد و در این شرایط جوی از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: