جنگ غزه ادامه دارد

حماس در انتظار «پیشنهاد جدی» اسرائیل

در حالی که جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه همچنان ادامه دارد، حماس در انتظار پیشنهاد جدی و عملی اسرائیل برای دستیابی به توافق است.

کد خبر: ۱۷۰۳۹۳
۱۸:۲۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: حماس به میانجیگران اطلاع داده نمایندگانش در مذاکرات دوحه شرکت نخواهند کرد، اما اعلام کرده آماده است پس از مذاکرات، با میانجیگران دیدار کرده و ببیند آیا اسرائیل پیشنهاد جدی و عملی برای دستیابی به توافق ارائه کرده یا خیر.

روزنامه عبری معاریو نوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعزام یک تیم کامل مذاکرات به دوحه جهت مشارکت در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرد. قرار است این تیم فردا (پنجشنبه) عازم قطر می‌شود.

آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه کرد «رونن بار» رئیس سرویس اطلاعات شاباک و «نیتسان الون» مسوول امور اسرای صهیونیستی در ارتش رژیم صهیونیستی به رئیس سرویس اطلاعات موساد در مذاکرات آتش‌بس در قطر می‌پیوندد.

از سوی دیگر، حماس به میانجیگران اطلاع داده نمایندگانش در مذاکرات فردا شرکت نخواهند کرد. حماس در عین حال اعلام کرده آماده است پس از مذاکرات فردا، با میانجیگران دیدار کرده و ببیند آیا رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدی و عملی برای دستیابی به توافق ارائه کرده است یا خیر.

پیشتر منابعی به تلویزیون العربی گفته بودند دور بعدی مذاکرات آتش‌بس غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در دوحه قطر انجام می‌شود.

پیش از این جنبش حماس از میانجیگران در مصر و قطر خواسته بود به جای اینکه به سمت دور جدید مذاکرات یا پیشنهاد‌های جدید که تنها پوششی برای تجاوزات اشغالگران است و زمان بیشتری به آن‌ها برای ادامه جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین می‌دهد، حرکت کنند، پیشنهادی که در تاریخ ۲ ژوئیه به طرف فلسطینی ارائه داده بودند و مورد موافقت حماس قرار گرفت را با توجه به اعلامیه جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند.

سه کشور مصر، قطر و آمریکا اعلام کرده بودند که از رژیم صهیونیستی و حماس خواسته‌اند تا در تاریخ ۱۵ اوت مذاکرات را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند تا اختلاف‌های باقی مانده حل و فصل شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: