فرستاده آمریکا مدعی شد

امکان جلوگیری از جنگ اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد

آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، در سفری به بیروت اعلام کرد که احتمال جلوگیری از وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۰۳۸۷
۱۷:۲۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فرستاده آمریکا مدعی شد که امکان جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد.

به نقل از العربیه، آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، در سفری به بیروت اعلام کرد که احتمال جلوگیری از وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد و او به این مسئله امیدوار است.

او پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و از نزدیکان حزب‌الله، گفت که وقت برای هدر دادن نیست و باید سریعاً به یک آتش‌بس در غزه دست یافت، چرا که این توافق می‌تواند به راه‌حل دیپلماتیک در لبنان کمک کند و مانع از گسترش درگیری‌ها شود.

هوخشتاین در ادامه تأکید کرد که لبنان و منطقه در شرایط حساسی قرار دارند و باید از این فرصت برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و حفظ ثبات استفاده کرد. او همچنین با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، دیدار کرد و درباره اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و توقف اقدامات خصمانه اسرائیل گفتگو کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل جنگ طولانی‌مدت میان اسرائیل و حماس و احتمال پاسخ ایران و حزب‌الله به ترور رهبر سیاسی حماس و یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، به شدت افزایش یافته است.

همچنین، آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تلاش دارند تا از طریق برگزاری مذاکرات با میانجیگری واشینگتن، دوحه و قاهره، به توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس دست یابند و از گسترش درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: