گفت و گوی دیدار با یک کارشناس اقتصاد( قسمت دوم)

ناترازی‌ها مهمترین و اساسی‌ترین مشکل اقتصاد ایران

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان دکتر وحید شقاقی شهری دانش آموخته دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی تهران بود.

کد خبر: ۱۷۰۳۸۱
۱۵:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳


دیدارنیوز _ لیلا قصاب زاده: برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان دکتر وحید شقاقی شهری دانش آموخته دکتری اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی تهران، مولف پنج کتاب در حوزه توسعه، آینده اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و مشاور اقتصادی وزرا در دولت‌های مختلف، بود که در ادامه می‌بینید و می‌خوانید.

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.



وحید شقاقی شهری با اشاره به اینکه ناترازی در اقتصاد ایران نتیجه انباشت ۵۰ سال است گفت: دولت چهاردهم برای حل این مشکلات، باید یک شناخت جدید و جامع از آخرین وضعیت ناترازی‌های مختلف کشور داشته باشد تا بتواند برنامه روشنی برای اصلاحات ساختاری ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ما در اقتصاد ایران چند ناترازی عمده، از جمله آب، بودجه، بانک و انرژی داریم که به مرور زمان برخی از ناترازی‌های نوظهور که البته در گذشته ریشه‌ها و آثار آن دیده می‌شد، نیز به این موارد اضافه شد، از جمله ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، تجاری و حساب سرمایه.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد ایران به دلیل بودجه ریزی سنتی و غیر برنامه‌ای، همواره طی چهار دهه گذشته با کسری مواجه بوده است.

شقاقی اظهار داشت: در اقتصاد ایران اصلاح ساختار معیوب بودجه همواره به تعویق افتاده و این کسری به تدریج در طی سال‌های متمادی حجیم‌تر شد و اکنون کشور و دولت را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: