جنگ اوکراین و تنش بیشتر

زلنسکی: حمله به کورسک، متجاوزان روسی را تحت فشار می‌گذارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، درباره ضدحمله گسترده کشورش به خاک روسیه در منطقه کورسک گفت: این حمله «متجاوزان روسی را تحت فشار می‌گذارد و امکان اجرای عدالت را فراهم می‌کند.»

کد خبر: ۱۷۰۲۳۵
۱۰:۳۲ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در اولین اظهار نظر رسمی درباره ضدحمله گسترده کشورش به خاک روسیه در منطقه کورسک گفت که این حمله «متجاوزان روسی را تحت فشار می‌گذارد و امکان اجرای عدالت را فراهم می‌کند.»

به گزارش «رویترز»، زلنسکی در سخنرانی ضبط شده خود که اواخر شنبه شب پخش شد، گفت که درباره این عملیات با الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین صحبت کرده و متعهد شده است که به تهاجم تمام‌عیار روسیه پاسخی مشابه بدهد.

به نقل از العربیه، به گفته زلنسکی: «امروز چندین گزارش از فرمانده کل سیرسکی درباره خط مقدم و اقدامات ما برای کشاندن جنگ به قلمرو متجاوزان دریافت کردم. اوکراین ثابت می‌کند که می‌تواند عدالت را اجرا کند، و دقیقاً نوع فشار مورد نیاز را تضمین می‌کند: فشار بر متجاوزان».

به گفته رویترز، مقامات روسیه طی چند روز اخیر با عجله مشغول تخلیه ساکنان منطقه بوده‌اند، و وضعیت امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی برقرار کرده‌اند. بلاروس، متحد سرسخت مسکو، نیز نیرو‌های بیشتری به مرز خود با اوکراین فرستاده و کی‌یف را به نقض حریم هوایی خود متهم کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد ۱۴ پهپاد اوکراینی و چهار موشک بالستیک تاکتیکی «توچکا-یو» را طی یک شبانه‌روز اخیر بر فراز منطقه کورسک، و ۱۸ هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز سایر مناطق روسیه که اوکراین مرتباً به آن‌ها حمله می‌کند، منهدم کرده است.

کرملین در بیانیه‌ای تهاجم زمینی اوکراین که به گفته تحلیلگران نظامی روسیه را غافلگیر کرد را «وحشیانه» خواند و گفت که هیچ منطق نظامی ندارد. والری گراسیموف، فرمانده ارتش روسیه، روز چهارشنبه گفت که حملات متوقف شده است، اما روسیه هنوز نتوانسته نیرو‌های اوکراینی را از خاک خود عقب بنشاند.

به گفته رویترز، بلاگر‌های نظامی روسیه می‌گویند که وضعیت پس از واکنش روسیه تثبیت شده است، اگرچه آن‌ها می‌افزایند که اوکراین به سرعت در حال افزایش نیرو در منطقه است.

اوکراین حداکثر چند ده کیلومتر مربع از خاک روسیه را بدون ادعای مالکیت اشغال کرده است، در حالی که روسیه بیش از یکصدهزار کیلومتر مربع از خاک اوکراین را با ادعای به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی به اشغال خود درآورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: