معاون فنی و عملیات اورژانس تهران خبر داد

فعالیت ۲۶۴ دستگاه آمبولانس خصوصی/ با آمبولانس‌های بدون مجوز برخورد می‌شود

اسماعیل فراهانی، معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران از فعالیت ۲۶۴ آمبولانس خصوصی در تهران و برخورد جدی با ۳۰ آمبولانس بدون مجوز خبر داد.

کد خبر: ۱۷۰۲۰۰
۱۳:۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران از فعالیت ۲۶۴ دستگاه آمبولانس خصوصی در تهران و برخورد با ۳۰ دستگاه آمبولانس بدون مجوز خبر داد.

اسماعیل فراهانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نحوه اقدامات اورژانس گفت: برای آن دسته از تماس‌هایی که نیاز به اعزام تیم فوریت پزشکی دارند، آمبولانس، موتورلانس، اتوبوس و بالگرد به فراخور موضوع مأموریت یا تعداد و شرایط بیمار به محل حادثه یا محل حضور بیمار اعزام می‌شوند.

وی افزود: زمانی که تیم‌ها به محل حادثه می‌رسند، اقدامات اولیه را متناسب با وضعیت بیمار یا مصدوم انجام می‌دهند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران درباره روش انتخاب بیمارستان، ادامه داد: بیمارستانی که توسط تیم اورژانس برای انتقال بیمار انتخاب می‌شود به نیاز بیمار بستگی دارد. در این شرایط براساس نوع بیمه بیمار، نوع تخصص بیمارستان بر اساس جراحت و وضعیت بالینی بیمار هماهنگی توسط اورژانس انجام می‌شود تا مصدوم به بیمارستان منتقل شود.

فراهانی گفت: البته یکی از شاخص‌های انتخاب بیمارستان که در اولویت نیرو‌های اورژانس قرار دارد رساندن بیمار به نزدیک‌ترین بیمارستان در فراخور نیاز بیمار است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نزدیک بودن بیمارستان اهمیت بیشتری دارد یا مناسب بودن آن؟ افزود: مناسب بودن بیمارستان از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا بیمارستان باید بتواند نیاز بیمار را برطرف کند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران ادامه داد: بیماران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته از بیماران بسیار بدحال هستند که باید به نزدیکترین مرکز درمانی در کوتاهترین زمان منتقل شوند. در این نوع از بیماران نوع بیمه و تخصص بیمارستان در اولویت دوم قرار می‌گیرد و نجات جان بیمار در اولویت تیم اورژانس است. در این نوع، انجام اقدامات اولیه مانند لوله گذاری، شوک الکتریکی و... به منظور نجات جان بیمار در اولویت است.

فراهانی گفت: در شهر تهران فرایند انتقال بیمار براساس طرح ارجاع انجام می‌شود. اگر وضعیت بیمار در فرایند انتقال بدتر شود و قرار باشد که بیمار به بیمارستان مناسب منتقل شود، برنامه عوض شده و بیمار به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل خواهد شد.

فعالیت ۲۶۴ دستگاه آمبولانس خصوصی در تهران

وی افزود: در حال حاضر ۳۸ مرکز خدمات آمبولانس خصوصی در پایتخت فعال هستند که مجوز دارند و ۲۶۴ دستگاه آمبولانس در این مراکز فعال هستند، مسئولیت نظارت و ارزیابی بر عملکرد این مراکز، بر عهده ما در استان تهران است که همکاران من ۲۴ ساعته در این زمینه مشغول به کار هستند.

فراهانی گفت: این کارشناسان درصورت مشاهده هرگونه نقصی درفعالیت این آمبولانس گزارش کتبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خود این مراکز را ارسال می‌کنند تا نواقص رفع شود.

وی افزود: شهروندان ما ممکن است نتوانند تفاوت بین اورژانس‌های ۱۱۵ و خصوصی را تشخیص دهند. اگر این آمبولانس‌های خصوصی، هرگونه تخلفی انجام دهند به آبروی سازمان ما لطمه وارد می‌شود؛ بنابراین حتما با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

برخورد با آمبولانس‌های بدون مجوز

وی افزود: در بررسی‌های ما مشخص شد ۳۰ دستگاه آمبولانس در سطح استان تهران، بدون هیچگونه مجوزی، کاملا غیرقانونی در حال فعالیت بودند که این افراد ممکن است جان بیماران را به خطر بیندازند یا مشکلات امنیتی ایجاد کنند.

معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران ادامه داد: با بررسی همکاران من، تمام این ۳۰ دستگاه شناسایی شدند و با هماهنگی‌های قضائی، از چرخه کار خارج شدند، همچنین ۳۹ نفر شناسایی شدند که در فضای مجازی، اقدام به تبلیغ درباره خدمات آمبولانسی کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا، با این افراد نیز برخورد قانونی صورت گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: