نرخ ارز در ایران

دلار عقب‌نشینی کرد +جدول

قیمت دلار در شروع معاملات روز یکشنبه با کاهش ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و به کریدور پنجم برگشت. اسکناس دلار در لحظه نگارش این گزارش در نیمه بالایی کانال ۹ از کریدور پنجم در حال معامله است.

کد خبر: ۱۷۰۱۹۶
۱۲:۴۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: قیمت دلار در شروع معاملات دومین روز هفته با کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی به کریدور پنجم برگشت. کارشناسان اقتصادی افت قیمت دلار را متاثر از کاهش تاثیرپذیری بازار‌های مالی از رخداد‌های خاورمیانه می‌دانند؛ اما معامله‌گران معتقدند بازار‌ها از هیجانات اولیه تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی فعلا خالی شده است.

معامله‌گران معتقدند بازار‌ها تا حدودی از احتمال وقوع جنگ فاصله گرفته و روند تقاضا تعدیل شده است.

به نظر می‌رسد برخی سیگنال‌هایی نظیر انتخابات آمریکا و تعیین تکلیف کابینه دولت پزشکیان ذهنیت معامله‌گران را از رخداد‌های منطقه خاورمیانه دور کرده است. پیش از این کارشناسان اقتصادی احتمال برگشت قیمت دلار به کریدور پنجم را کم می‌دانستند؛ اما معامله‌گران برگشت قیمت این اسکناس با نوسان محدود و پلکانی را چندان قابل توجه نمی‌دانند. آن‌ها معتقدند تلرانس‌های قیمتی هزار تا سه هزار تومانی روند محسوب نمی‌شود و بازار ارز روند عادی خود را دارد.

تتر ۵۹ هزار تومانی شد

قیمت درهم امروز با کاهش ۷۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۲۵۰ تومانی قرار گرفته است. قیمت تتر روز یکشنبه با افت ۲۵۰ تومانی به کریدور پنجم برگشت و روی رقم ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومانی ایستاده است.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۵ هزار و ۹۷۰ تومانی معامله شد و کاهش ۲۹۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۴۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته ۴۰۰ تومان کاهش داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومانی عرضه شد و همانند روز شنبه بیش از ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: