در ایران همچنان فیلتر است ..

رفع فیلتر اینستاگرام در ترکیه پس از اعتراض کاربران

پس از اعتراض‌های اخیر کاربران در ترکیه به دلیل فیلتر شدن شبکه اجتماعی اینستاگرام، وزیر زیرساخت ترکیه گفته است که پس از موافقت اینستاگرام برای همکاری با مقامات این کشور جهت رفع نگرانی‌های دولت، این پلتفرم رفع فیلتر شده است.

کد خبر: ۱۷۰۱۸۹
۱۱:۴۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار اینستاگرام در ترکیه رفع فیلتر شد.

بر اساس گزارش منتشر شده در رویترز، وزیر زیرساخت ترکیه گفته است که پس از موافقت اینستاگرام برای همکاری با مقامات این کشور جهت رفع نگرانی‌های دولت، این پلتفرم رفع فیلتر شده است.

«عبدالقدیر اورالوغلو»، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پس از انجام مذاکرات و پذیرش شرایط ترکیه توسط اینستاگرام، این شبکه اجتماعی رفع فیلتر می‌شود.

به گفته وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه، اینستاگرام پذیرفته خواسته‌های ترکیه در چارچوب جرایم کاتالوگ را برآورده و همچنین روی سانسور محتوای کاربران کار کند.

ممنوعیت ۹ روزه اینستاگرام در ترکیه باعث اعتراض کاربران و مشاغل کوچک شد که از طریق این پلتفرم به مشتریان خود دسترسی پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارش پلتفرم داده Statista، ترکیه با بیش از ۵۷ میلیون کاربر در رتبه پنجم جهان از نظر استفاده از اینستاگرام پس از هند، ایالات متحده، برزیل و اندونزی قرار دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: