باقری: ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه اعلام کرد: جهان می‌بیند که دولت‌های غربی در قبال نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر با چشم پوشی و اغماض رفتار می‌کنند و حتی در شورای امنیت ملل متحد مانع عمل شورا به وظایف ذاتی خود می‌شوند. دو رویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست.

کد خبر: ۱۷۰۱۷۱
۰۹:۳۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سرپرست وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: دو رویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست.

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه در شبکه ایکس نوشت: در گفتگوی تلفنی با وزیر امور‌خارجه اندونزی در مورد آخرین تحولات منطقه و جنایات رژیم اشغالگر تبادل نظر کردیم.

ما معتقدیم «بی‌کیفر‌مانی» رژیم را در ارتکاب جنایات جری‌تر کرده و لازم است کشور‌های اسلامی در اقدام مشترک و هماهنگ، با حمایت عملی از مردم فلسطین، موجبات توقف نسل‌کشی فلسطینیان در غزه را فراهم آورند.

در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه بلژیک تاکید کردم رژیم صهیونیستی با کشتار گسترده غیرنظامیان، کودکان و زنان، نصاب جدیدی از توحش را در جامعه بشری به نمایش گذاشت.

ج. ا. ایران با توسل به حق دفاع مشروع خود در چارچوب حقوق‌ بین‌الملل و منشور ملل متحد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کند؛ دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و جلوگیری از تحقق آرزوی رژیم اسرائیل در ایجاد یک جنگ منطقه‌ای.

در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه هلند بیان شد استاندارد‌های دوگانه غرب در ادعای حمایت از حقوق بشر به سطح منزجر کننده‌ای رسیده است. اگر فقط همین جنایت امروز رژیم در حمله به غیرنظامیان در یک پناهگاه از سوی هر موجودیتی غیر از اسرائیل واقع می‌شد، دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر در محکومیت آن با شدید‌ترین الفاظ و وضع تحریم‌ها و محدودیت‌ها گوی سبقت از یکدیگر می‌ربودند.

اما جهان می‌بیند که همین دولت‌ها در قبال نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر با چشم پوشی و اغماض رفتار می‌کنند و حتی در شورای امنیت ملل متحد مانع عمل شورا به وظایف ذاتی خود می‌شوند. دو رویی و ریاکاری دولت‌های غربی قابل کتمان نیست.

همچنین در گفتگوی تلفنی با خلیل الحیه، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن تبریک انتخاب مجاهد شجاع یحیی السنوار به جانشینی شهید اسماعیل هنیه، مقاومت و رشادت ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت برای مبارزه با باند جنایتکار و کودک کش حاکم در تل‌آویو را ستودم و اطمینان دادم که ج. ا. ایران همواره یار و یاور مردم مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: