«با افتخار ایرانیم» در فرهنگسرای گلستان

هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «با افتخار ایرانیم» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۷۰۱۴۷
۱۸:۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان با خوانش دو اثر مردی در تبعید ابدی و ابوریحان و ریحانه در کتابخانه‌های منطقه ۸ برگزار می‌شود.

به نقل از رسانه فرهنگسرای گلستان، هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با عنوان «با افتخار ایرانیم» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ برگزار می‌شود.

در این نشست، جمعی از نوجوانان کتابخوان شهر تهران به ویژه اعضای باشگاه کتابخوانی این فرهنگسرا گردهم آمده و با هدف آشنایی با زندگی مشاهیر ایران به معرفی، خوانش و بررسی ۲ کتاب «مردی در تبعید ابدی» نوشته نادر ابراهیمی و «ابوریحان و ریحانه»، نوشته اسفندیار معتمدی می‌پردازند.

کتاب «مردی در تبعید ابدی» منتشر شده توسط انتشارات روزبهان، روایتی داستانی از زندگی ملاصدرا، یکی از بنیانگذاران علم فلسفه است و برهه‌های خاص از زندگی او را به رشته تحریر درآورده است. نویسنده اثر، در این رمان بسیار هنرمندانه عمل کرده و دو موضوع و رویکرد جداگانه را همزمان باهم پیش می‌برد. یکی زندگی شخصی ملاصدرا و دیگری چگونگی ظهور اولین تفکرات فلسفی خاص او.

در کنار خواندن زندگی ملاصدرای شیرازی، در این کتاب اطلاعاتی هم از زندگی سه فیلسوف نامدار معاصر ملاصدرا یعنی میرداماد، میرفندرسکی و شیخ بهاءالدین عاملی (قاضی‌القضات) روایت شده است.

براساس این گزارش، هفدهمین دورهمی نوجوانان کتابخوان شهر تهران در قالب دو نشست برگزار می‌شود؛ اولین جلسه روز یکشنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۷ با محوریت کتاب «مردی در تبعید ابدی» در کتابخانه گلستان و نشست دوم روز چهارشنبه ۲۴ مرداد از ساعت ۱۶ با محوریت کتاب «ابوریحان و ریحانه» در کتابخانه فرزانگان برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقمندان به ویژه نوجوانان کتابخوان آزاد است.

در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاه کتاب با موضوع مشاهیر نامی ایران زمین برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان جنب پارک فدک واقع شده است. شماره تماس: ۷۷۸۲۷۷۳۰

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: