یوسفی، نماینده مجلس مطرح کرد

۳۶ ساعت برای بررسی کلیات برنامه رئیس‌جمهور/ همه باید از برنامه‌های وزرا آگاه باشند

مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق آئین‌نامه باید ۳۶ ساعت خالص بررسی کلیات برنامه رئیس‌جمهور و وزرا زمان ببرد، ممکن است فرآیند بررسی یک روز اضافه شود بنای ما این است که صحن برای بررسی صلاحیت وزرا حداقل ۲ شیفته شود و پیش‌بینی ما این است که ظرف ۴ روز بتوانیم بررسی‌ها را به اتمام برسانیم.

کد خبر: ۱۷۰۱۴۰
۱۷:۳۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق آئین‌نامه باید ۳۶ ساعت خالص بررسی کلیات برنامه رئیس‌جمهور و وزرا زمان ببرد، ممکن است فرآیند بررسی یک روز اضافه شود بنای ما این است که صحن برای بررسی صلاحیت وزرا حداقل ۲ شیفته شود و پیش‌بینی ما این است که ظرف ۴ روز بتوانیم بررسی‌ها را به اتمام برسانیم.

مجتبی یوسفی در گفتگو با ایلنا، درباره سازوکار مجلس شورای در خصوص بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کابینه از سوی دولت گفت: ان‌شاالله اگر فردا رئیس‌جمهور لیست کابینه را ارائه دهد، هیأت رئیسه با پیشنهاد رئیس مجلس برای این مساله برنامه‌ریزی کرده است، همان طور که تجربه‌اش را در دولت شهید رئیسی هم به دست آوردیم؛ برای این‌که جلوی لابی‌گری‌ها و بحث‌های غیرکارشناسی را بگیریم، مقرر شده همه ورزا با برنامه خودشان به کمیسیون‌ها بروند و همچنین در کمیسیون‌های تخصصی ۲ برابر وقت بگذارند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه نمایندگان باید رأی بدهند، بنابراین همه باید از برنامه‌های وزرا مخصوصا در رابطه با اجرای اسناد بالادستی آگاه باشند.

وی ادامه داد: فردا اگر لیست وزرا به مجلس ارائه شود ما در مجلس و در کمیسیون‌ها به صورت ۲ الی ۳ شفیت در کمیسیون‌ها برنامه‌های کلی رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنیم و بنای ما در هفته آینده این است که جلسات رأی اعتماد را برگزار کنیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه باید ۳۶ ساعت خالص بررسی کلیات برنامه رئیس‌جمهور و وزرا زمان ببرد، ممکن است فرآیند بررسی یک روز اضافه شود بنای ما این است که صحن برای بررسی صلاحیت وزرا حداقل ۲ شیفته شود و پیش‌بینی ما این است که ظرف ۴ روز بتوانیم بررسی‌ها را به اتمام برسانیم.

وی گفت: چون مجلس آمادگی داشت هرچه زودتر کابینه معرفی شود، ما همه فرآیند‌های جاری قوه مقننه را به جهت تسریع در رسیدگی به کابینه متوقف کردیم تا اولویت با انتخاب کابینه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: