فخرالدین عامریان مطرح کرد

رشد صادرات فرش به برزیل با نمایش فیلم‌های سینمایی

فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: در سال‌های گذشته تولید چند فیلم سینمایی کمدی مشترک میان ایران و برزیل به افزایش صادرات فرش دستباف ایران به این کشور انجامید.

کد خبر: ۱۷۰۱۲۲
۱۲:۳۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل نمایش فیلم‌های سینمایی که محصول مشترک دو کشور هستند علاوه بر اینکه صادرات فرش دستباف ایرانی را به برزیل افزایش داد، سبب شد برزیلی‌ها تصویر واقعی‌تر از جامعه ایرانی پیدا کنند.

فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل در گفتگو با ایلنا، از تاثیر تولید محصولات فرهنگی تلویزیونی و سینمایی بر توسعه تجارت ایران گفت و در این باره توضیح داد: در سال‌های گذشته تولید چند فیلم سینمایی کمدی مشترک میان ایران و برزیل به افزایش صادرات فرش دستباف ایران به این کشور انجامید البته این موضوع تنها در مورد ایران و برزیل اتفاق نیفتاده و دو کشور هند و برزیل با تولید مستندی درباره این دو کشور فرصتی برای آشنایی طرفین از کالا‌های دو کشور و در پی آن افزایش صادرات ایجاد کردند.

وی افزود: در تولید این فیلم‌های مشترک هنرمندان دو کشور حضور دارند و این فیلم‌ها در دو کشور اکران می‌شود و در مورد ایران این مزیت ویژه را دارد که علاوه بر نمایش کالا‌های ایرانی تصویری متفاوت از آنچه جامعه برزیل از ایران دارند را به آن‌ها نشان می‌دهد، برزیلی‌ها هیچ شناختی از جامعه مدرن ما ندارند و حتی گاه بین ایران و عراق تمایزی قائل نمی‌شوند در حالی که به ترکیه و امارات سفر می‌کنند، اما ایران مقصد گردشگری آن‌ها نیست.

عامریان ادامه داد: در همین راستا اتاق مشترک ایران و برزیل مذاکراتی با برخی شبکه‌های تلویزیونی برزیل برای تولید مستندی درباره ایران داشته تا در این مستند ظرفیت‌های گردشگری ایران و محصولاتی که پتانسیل صادرات آن به برزیل وجود دارد به نمایش گذاشته شود با این حال هنوز بر سرجزئیات این پروژه مانند بودجه و مجوز‌ها توافقاتی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به اینکه اتاق‌های مشترک خود می‌توانند در تولید فیلم‌های سینمایی مشترک میان کشور‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از این فرصت برای معرفی کالا‌های خود و توسعه صادرات آن‌ها استفاده کنند، اظهار کرد: حدود ۳۵ اتاق مشترک در زیرمجموعه اتاق بازرگانی ایران فعال است، اما تمام درآمد این اتاق‌ها که در سال به ۵۰۰میلیون تومان هم نمی‌رسد خرج خود اتاق‌ها می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی در توان اتاق‌های مشترک نیست، اما اتاق بازرگانی ایران با توجه به درآمد‌های چشمگیری که دارد می‌تواند منابع موردنیاز برای پروژه‌هایی این چنین را در اختیار اتاق‌های مشترک قرار دهد تا با معرفی محصولات ایرانی به بازار‌های جهانی بستر توسعه صادرات فراهم آید و بازرگانان هم در پرداخت تعهدات مالی خود به اتاق بازرگانی عملکرد بهتری داشته باشند.

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل خاطرنشان کرد: هر بازرگانی هر سال کارت بازرگانی خود را تمدید می‌کند که البته باید این کار بکند موظف است سه هزارم درآمد سالانه خود را باید به اتاق بازرگانی ایران پرداخت کند و بازرگانان همچنین ملزم هستند چهار هزارم مالیاتی که سالانه پرداخت می‌کنند را به اتاق بازرگانی بدهند این در حالی است که تنها در اتاق بازرگانی تهران ۱۲۰۰۰ نفر کارت بازرگانی دارند و در همه استان‌ها هم اتاق‌های بازرگانی استانی فعال هستند؛ چنین درآمد‌های می‌تواند محل خوبی از سرمایه‌گذاری برای توسعه صادرات باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: