در پاسخ به مقاله روزنامه «بیلد» مطرح شد

مدودف آلمان را تهدید کرد؛ تانک‌ها به میدان برلین می‌رسند!

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، تهدید کرد که تانک‌های روسی ممکن است به میدان جمهوری مقابل ساختمان «رایشستاگ» در برلین آلمان برسند.

کد خبر: ۱۷۰۱۲۰
۱۲:۲۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، در بیانیه‌ای شدیداللحن، در واکنش به ظهور زرهپوش‌های آلمانی در میان یگان‌های اوکراینی در حال نفوذ به استان کورسک روسیه، تهدید کرد که تانک‌های روسی ممکن است به میدان جمهوری مقابل ساختمان «رایشستاگ» در برلین برسند.

به نقل از العربیه، این واکنش مدودف در پاسخ به مقاله روزنامه آلمانی «بیلد» بود که طی آن از بازگشت تانک‌های آلمانی به خاک روسیه پس از ۸۰ سال صحبت شده بود.

مدودف مقاله روزنامه آلمانی که «با افتخار از بازگشت تانک‌های آلمانی به خاک روسیه» صحبت می‌کند، را انتقام‌جویانه توصیف کرد.

مدودف در وب‌سایت «ایکس» تاکید کرد: «در پاسخ به این اقدام، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تانک‌های مدرن روسیه به میدان جمهوری (روبروی ساختمان رایشتاگ در برلین) برسند.»

اقدامات ضد تروریسم

خبرگزاری‌های روسیه نیز به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد، نیرو‌های روسیه بامداد شنبه ۲۰ مرداد در سه منطقه مرزی با اوکراین، اقدامات ضدتروریسم را به اجرا گذاشتند.

این خبرگزاری‌ها، اجرای این تدابیر در منطقه کورسک، بلگورود و بریانسک را به فرمانداران این مناطق یا کمیته ملی ضد تروریسم نسبت دادند.

این در حالی است که مسکو تأکید دارد که نیروهایش در کورسک در حال مقابله با تهاجم اوکراین هستند.

آژانس رسانه‌ای روسیه گزارش داد، این اقدامات، احتمال عملیات تخلیه اهالی، اعمال محدودیت رفت و آمد در مناطق مشخص، تقویت امنیت در اطراف مواضع حساس و شنود تماس‌های تلفنی و سایر ارتباطات را شامل می‌شود.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیرو‌های این کشور، یک خودروی زرهی «مکس پرو» اوکراینی را در منطقه مرزی استان کورسک، منهدم کردند.

این وزارتخانه شنبه در بیانیه خود آورد: «در عملیات شناسایی در منطقه مرزی استان کورسک، سربازان روسی یک خودروی زرهی «مکس پرو» اوکراینی ساخت آمریکا را رصد و منهدم کردند.»

در ادامه این بیانیه آمده است، پس از تحلیل داده‌های اطلاعاتی دریافتی، خودروی زرهی اوکراینی با حمله دقیق اپراتور‌های پهپاد «اف پی وی» منهدم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: