سهراب کیهانی، رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی مطرح کرد

کتف یزدانی پنج بار در رفت/ براى «حسن» برنامه داشتند!

سهراب کیهانی، رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی می‌گوید کتف حسن یزدانی در فینال کشتی آزاد المپیک پاریس پنج بار در رفته و این ورزشکار با غیرت خود این وضعیت را تحمل کرده است. او همچنین می‌گوید: فکر می‌کنم براى کتف جراحى شده حسن در کشتى فینال برنامه داشتند. من به عنوان یک جراح در کنار تشک مى‌دیدم که روى دست راست و عمل شده حسن فشار مضاعف و غیراصولى مى‌آورد و برنامه دارد تا او را از کار بیندازد.

کد خبر: ۱۷۰۰۹۳
۰۸:۴۳ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی، گفت: کتف حسن یزدانی پنج بار در دیدار فینال در رفت که پزشک آن را جا انداخت و توانست ادامه دهد.

سهراب کیهانی در مورد مصدومیت حسن یزدانی اظهار داشت: یزدانی بخاطر جراحی که انجام داده بود بعد از دوران باز توانی که پشت سر گذاشت، بلافاصله وارد یک مسابقه سنگین یعنی المپیک شد.

وی افزود: کتف یزدانی پنج بار در رفت و آن را جا انداختند و توانست ادامه دهد. باید یاد آور شوم برای جا انداختن یکبار کتف باید فرد بیهوش شود و جا انداخته شود چرا که درد شدیدی خواهد داشت. این پسر ۵ بار با غیرتی که داشت این کار را تحمل کرد و به مسابقه ادامه داد. حسن یزدانی کار بزرگی کرد و می‌دانم با چه درد و فشاری به کار خود ادامه داد.

پزشک معتمد و جراح متخصص فدراسیون کشتی گفت: حسن یزدانى ۴ تا ۵ بار کتف دست راستش در حین مسابقه از جا در رفت که با حضور پزشک جا افتاد. یک خطاى بد و فشار نادرست روى کتف حسن در اول مسابقه توسط حریفش باعث در رفتگى کتف راست یزدانى شد.

او افزود: فکر می‌کنم براى کتف جراحى شده حسن در کشتى فینال برنامه داشتند. من به عنوان یک جراح در کنار تشک مى‌دیدم که روى دست راست و عمل شده حسن فشار مضاعف و غیراصولى مى‌آورد و برنامه دارد تا او را از کار بیندازد. براى یک ورزشکار یک بار هم کتف دست در برود، باید به بیمارستان منتقل شود، اما حسن پنج بار کتفش در آمد و آن را جا انداختند؛ آن هم در شش دقیقه زمان که با غیرت درد کشنده آن را تحمل مى‌کرد تا شاید بتواند نتیجه مسابقه را عوض کند.

کیهانی در مورد مصدومیت سایر ورزشکاران در المپیک پاریس، گفت: ورزش قهرمانی همراه خود مصدومیت دارد مثل ناهید کیانی که با مینیسک پاره وارد بازی‌های المپیک شد و چاره‌ای هم نداشت اگر عمل می‌کرد المپیک را از دست می‌داد. با مشورتی که کردیم قرار شد همانند اتفاقی برای یزدانی افتاد ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: هادی ساروی در فینال رباط صلیبی‌اش پاره شد و یک تا دو دقیقه با این وضعیت بازی کرد و توانست مدال بگیرد. علیرضا مهمدی نیز همین گونه بود و به مدال نقره رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: