عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

جمهوری اسلامی اجازه ندهد خواسته آمریکا و اسرائیل محقق شود

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: شرایط منطقه‌ای نیاز به تدبیر از جانب جمهوری اسلامی ایران دارد تا در فضایی قرار نگیرد که آن چیزی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال آن هستند، محقق شود.

کد خبر: ۱۷۰۰۹۱
۰۸:۱۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: شرایط منطقه نیاز به تدبیر از جانب جمهوری اسلامی ایران دارد که در یک فضایی قرار نگیرد که بخواهد آن چیزی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال آن هستند محقق شود.

عباس گلرو در گفتگو با ایلنا، درباره انتخابات آمریکا و تاثیرات آن در منطقه، گفت: طبیعتا انتخابات آمریکا مستقل از تحولات منطقه نیست و همین طور تحولات منطقه از این جریان؛ در واقع یک درهم تنیدگی وجود دارد مخصوصا بازیگری رژیم صهیونیستی که متناسب با رویکرد‌های ایالات متحده آمریکا سیاست‌گذاری می‌شود. هرچقدر آمریکا پشتیبانی بیشتری کند، رژیم صهیونیستی دامنه جنایت‌های خودش را گسترش می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوره گذشته ترامپ مشاهده کردیم رژیم صهیونیستی عملاً طرح دودولتی را هم کنار گذاشت و طرح معامله قرن را مطرح کرد که جزئیات دقیقی نداشت، یعنی در یک سردرگمی طرح صلح خاورمیانه را پیش می‌بردند که عملا تشکیلات خودگردان فلسطین و محمود عباس هم ناامید شده بودند و در نشست اقتصادی فلسطینی که در منامه ترتیب داده بودند هم شرکت نکرد.

وی ادامه داد: می‌خواهم بگویم آنچه که الان اتفاق می‌افتد فارغ از این‌که کدامیک از این دو شخصیت دموکرات یا جمهوری‌خواه برنده شود، هر چیزی که رژیم صهیونیستی در صحنه فلسطین طراحی می‌کند، کاملا هماهنگ شده با آمریکا است و حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا در شرایطی که غزه به تلی از خاک تبدیل شده است و جنایت ترور اسماعیل هنیه مؤید این موضوع است..

گلرو با اشاره به این که جنایت‌ها در غزه برای اولین بار نیست اتفاق می‌افتد، اما در این دوره گستردگی جنایت‌ها زیاد شده است و شرایط نشان می‌دهد آمریکایی‌ها موافق این روند هستند، خاطرنشان کرد: همان زمانی که جنگ غزه آغاز شد کمک‌های آمریکایی‌ها می‌رسید این‌که در حال حاضر بعد از سفر نتایاهو به آمریکا و حضور در کنگره ترور‌های در لبنان، عراق و ایران همزمان اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حتما چراغ سبز نشان دادند و در واقع به نوعی تائید کرده‌اند و یقینا در این جنگ که جنگ اطلاعاتی، الکترونیکی، داده‌ها و سیستم‌های ردیابی است، چون آنجا آمریکایی‌ها دست برتر را دارند، به این رژیم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم لشکرکشی که به منطقه شد و اتفاقات و آرایش نظامی که مشاهده می‌شود بیانگر آن است که آمریکایی‌ها کاملاً و مستقیماً در این فضا درگیر هستند و در جهت ضربه زدن به امنیت منطقه و بی‌ثبات کردن آن کنش‌گری و کار می‌کنند. حال علت چیست که آمریکایی‌ها دست به چنین وضعیتی زدند، چون پیامدها، پیامد‌های خوبی نخواهد بود، مخصوصا در این مقطع نمی‌دانم آیا مرتبط است به اینکه آیا یکی از این دو نامزد می‌خواهد رأی بیاورد؟ قطعا این طور است، زیرا دموکرات‌ها می‌خواهند رأی آی‌پک و لابی صهیونیست‌ها را داشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: شرایط منطقه‌ای نیاز به تدبیر از جانب جمهوری اسلامی ایران دارد تا در فضایی قرار نگیرد که آن چیزی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال آن هستند، محقق شود. ما یقینا با حکمت و درایتی که از حاکمیت سراغ داریم و مدیریت تنش‌ها، باید آنچه که انتقام، خونخواهی و ضربه زدن به طرف مقابل است را صورت دهیم و نادیده نگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: