طوفان عرت و افتخار در پاریس؛

صید مدال‌های رنگ‌رنگ از سوی شیران خوزستانی

ده روزی از شروع بزرگترین آوردگاه ورزش جهان گذشته و بود، دست ایران از مدال کوتاه بود. المپیک پاریس در رشته‌های مختلف از مدال‌هایش توزیع کرده بود، کاروان ایران امیدوارانه به دنبال کسب مدال بود که شیر بختیاری از دیار اصالت و عبادت چراغ اول را با مدال برنز روشن کرد.

کد خبر: ۱۷۰۰۸۸
۱۸:۵۵ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

طوفان عرت و افتخار در پاریس
صید مدال‌های رنگ‌رنگ از سوی شیران خوزستان

ده روزی از شروع بزرگترین آوردگاه ورزش جهان گذشته و بود، دست ایران از مدال کوتاه بود. المپیک پاریس در رشته‌های مختلف از مدال‌هایش توزیع کرده بود، کاروان ایران امیدوارانه به دنبال کسب مدال بود که شیر بختیاری از دیار اصالت و عبادت چراغ اول را با مدال برنز روشن کرد. امین میرزاده پهلوان ایران زمین توانست ایران را وارد جدول توزیع مدال کند.میرزازاده ثابت کرد قبا قهرمانی پهلوان است وقتی که رقیبش را به دوش کشید و دور تا دور تشک گرداند. آری ما وارثان رستم و سهرابیم. مکتب ما پوریای ولی و تختی است.

اما این پایان کار نبود و دو فرنگی‌کار دیگر یعنی سعید اسماعیلی و علی‌رضا مهمدی توانستند به دیدار نهایی راه پیدا کنند و در شگفتی همگان یک مدال طلا و یک نقره را به نام ایران رقم بزنند. جایی که سعید اسماعیلی با پیروزی برابر حریفی از اوکراین سرود ملی کشورمان را در المپیک پاریس جایی که بزرگان حضور دارند، طنین‌انداز کند. و اما شگفتی مسابقات را شیرزن خوزستانی به رخ جهانیان کشاند. ناهید کیانی با کسب مدال نقره نامش را به عنوان اولین زن مدال‌آور تکواندو‌ی ایران در المپیک، جاودانه کند.

چقدر شیرین بود این چهار مدال، برای خوزستانی‌هایی که از ابتدای تاریخ ایران تا به امروز غیرت، مردانگی، شهادمت، شهادت، وفاداری و افتخارآفرینی‌شان را معنا بخشیدند و دلاوری و نام‌آوري را در میدان مبارزه را ترجمه کردند.
مربیان سازنده و گمنام قطب کشتی فرنگی کشور، شرايط را برای درخشش ستارگان در میادین بین‌المللی مهیا می‌کنند. در جایی که مدیر کل سازمان تربیت‌بدنی خوزستان در اسفندماه ۱۴۰۰ گفته بود: "کشتی دنیا یک مدال طلای المپیک به خوزستان بدهکار است".

خوزستان سرزمین لاله‌های سرخ، همواره ثابت کرده در عرصه‌های مختلف ورزشی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی شايسته حضور در میان بهترین‌هاست. با کمی همت و توجه چهار مدال المپیک به چهل مدال تبدیل می‌شود‌. ایستاده و تمام قد برای فرزندان ایران‌زمین دست می‌زنیم و با صدای بلند فریاد می‌زنیم: ایران و ایرانی همیشه جاودان و افتخارآفرین است.

ابراهیم متین‌سیرت
سرویس ورزشی دیدارنیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: