کشتی فرنگی المپیک پاریس

«ساروی» به هیچ‌کس رحم نمی‌کند/ بالاخره بوی مدال رسید!

با پیروزی قاطع محمد هادی ساروی در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، او به فینال رسید و اولین مدال ایران در المپیک پاریس قطعی شد.

کد خبر: ۱۶۹۹۶۵
۲۰:۴۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با کسب ۳ پیروزی پیاپی راهی دیدار نهایی فینال المپیک پاریس شد.

در ادامه رقابت‌های ۲ وزن دوم کشتی فرنگی المپیک پاریس، محمد هادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد و برای نخستین بار در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب مدال برای کاروان ورزش ایران قطعی شود.

ساروی پیش از این در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم، آرتور الکسانیان دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ نقره جهان از ارمنستان مقابل گابریل روسیلو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ از کوبا با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد تا حریف ساروی در دیدار فینال شود. دیدار فینال این وزن فردا شب (چهارشنبه) برگزار می‌شود.

پیش از این امین کاویانی نژاد دیگر نماینده ایران در ۲ وزن دوم المپیک پاریس، با شکست ۳ بر صفر مقابل مالخاس آمویان دارنده مدال طلای جهان از ارمنستان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی المپیک پاریس، مهدی محسن نژاد در ۶۰ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز المپیک برابر رقبای خود به میدان می‌روند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: