سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها خبر داد

آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران اربعین

ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از آمادگی کامل دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد.

کد خبر: ۱۶۹۸۵۶
۱۰:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده بالغ بر ۴ هزار پرواز حمل و نقل زائران به خاک عراق را در ایام اربعین بر عهده خواهند داشت و به گفته نیروی انتظامی تشخیص هویت افراد برای ورود به خاک عراق از مبادی زمینی زیر ۴ ثانیه انجام خواهد شد.

ولی الله بیاتی، با اشاره به پیگیری اقدامات صورت گرفته برای برگزاری پیاده روی اربعین حسینی توسط کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: روز گذشته اولین جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها با حضور وزیر کشور برای پیگیری آخرین اقدامات صورت گرفته برگزار شد. تعدادی از مسئولان ذی ربط در این نشست حضور داشتند. وزیر کشور اعلام کرد که ستاد اربعین هم در داخل کشور و هم در داخل عراق تشکیل شده است. بالغ بر ۱۸ کمیته شکل گرفته است که هر کدام بخشی از کار را پیش خواهند برد.

وی اظهار کرد: با اعتباری که مجلس پیش بینی کرده است حدود ۱۲ همت برای جاده‌سازی و لکه گیری آسفالت‌های مسیر داخل کشور به سمت عراق هزینه شده است. ورود مردم به خاک عراق تسریع یافته است. نیروی انتظامی اعلام کرد که تشخیص هویت افراد زیر ۴ ثانیه انجام خواهد شد. تعداد پارکینگ‌ها در مرز نیز افزایش یافته و سازماندهی شده است. بر اساس آنچه که اعلام شد حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده است، اما همچنان ۷۰ درصد مردم از وسیله شخصی خود استفاده خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تصریح کرد: تقریبا ۲۵ درصد مردم نیز از قطار و اتوبوس و ۵ درصد مردم نیز از ناوگان هوایی برای رفتن به پیاده روی اربعین استفاده می‌کنند. به گفته مسئولان دولت عراق نیز همکاری خوبی داشته است. کل سیستم دولت عراق در خدمت زائران است. ۴۰ درصد موکب‌ها در عراق هستند. ۶۰ درصد موکب‌ها نیز در ایران هستند. گیت‌های ورودی مردم به خاک عراق افزایش یافته است. سال گذشته مردم در خصوص مراکز درمانی در کربلا اعتراض داشتند که ۷ مرکز بود، اما امسال به ۱۷مرکز درمانی در کربلا افزایش یافته است. حدود ۳۰۰ خودرو امدادی اعزام شده است که ۲۱۰خودرو در مسیر است. ۶۱۷ مراکز درمانی ثابت در داخل کشور برای خدمات دهی به همه زائران احداث شده است.

وی تاکید کرد: هواپیمایی کشوری نیز اقدامات خوبی انجام داده است. مدیرفرودگاه امام خمینی نیز در جلسه حضور داشتند و اعلام کردند که ۱۴ شرکت هواپپمایی داخلی و ۲ شرکت هواپیمایی خارجی به زائران خدمات ارائه می‌دهند. ۸۲ درصد اعزام‌ها از فرودگاه امام خمینی بوده و مابقی نیز از فرودگاه سایر استان‌ها است. بالغ بر ۴۰۰ هزار مسافر از طریق ۴ هزار پرواز انتقال داده خواهند شد. قیمت بلیت رفت و برگشت از تهران ۱۰ میلیون تومان و برای سایر استان‌ها نیز ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی، هلال احمر و هواپیمایی کشوری نیز گزارش عملکرد خود را ارائه کردند. جلسات نظارتی کمیسیون ادامه دار خواهد بود. انگیزه خدایی برای خدمات رسانی به زائران وجود داشته و خوش بختانه تا الان کار‌ها خوب پیش رفته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: