اعزام یک اسکادران دیگر از جنگنده‌های آمریکا به خاورمیانه

حوثی‌ها یک پهپاد MQ-۹ را سرنگون کردند

در بحبوحه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، حوثی‌های یمن پهپاد آمریکایی MQ-۹ را بر فراز استان صعده این کشور سرنگون کردند.

کد خبر: ۱۶۹۸۳۶
۲۰:۴۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در حالی که واشنگتن در پی تهدیدات ایران و متحدانش شامل حماس و حزب‌الله به دنبال تقویت حضور دریایی خود در خاورمیانه است حوثی‌های یمن پهپاد آمریکایی MQ-۹ را بر فراز استان صعده این کشور سرنگون کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این گروه مورد حمایت ایران مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. پس از حمله تلافی جویانه اسرائیل علیه این گروه در بندر حدیده، این نخستین حمله‌ای است که حوثی‌ها علیه ایالات متحده در منطقه انجام می‌دهند.

همچنین حوثی‌ها اعلام کردند که یک کشتی کانتینری با پرچم لیبریا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند. این اولین حمله به مسیر‌های کشتیرانی از زمان حمله هوایی تلافی‌جویانه اسرائیل به بندر الحدیده در ۲۰ ژوئیه است.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها، در بیانیه‌ای تلویزیونی گفت که کشتی MV Groton با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفته است.

آژانس دریایی بریتانیا (UKMTO) و شرکت امنیتی بریتانیایی آمبری در تاریخ ۳ اوت اعلام کردند که این کشتی در فاصله ۱۲۵ مایل دریایی از بندر عدن یمن توسط یک موشک هدف قرار گرفته است. هر دو سازمان اعلام کردند که هیچ گونه ورود آب یا نشت نفت مشاهده نشده است.

رویترز گزارش داده که این کشتی ساخته شده در سال ۲۰۰۲ در حال حرکت به سمت جیبوتی بوده است.

در همین حال ایالات متحده آماده می‌شود تا در کنار اسرائیل به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه پاسخ دهد. لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرده که این کشور رزم‌ناو‌ها و ناوشکن‌های نیروی دریایی را که می‌توانند موشک‌های بالستیک را سرنگون کنند به خاورمیانه و اروپا اعزام کرده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای همچنین اعلام کرد که در حال اعزام یک اسکادران اضافی از جت‌های جنگنده به خاورمیانه است. در این بیانیه همچنین آمده است که به دستور لوید آستین وضعیت آمادگی نظامی ایالات متحده برای حفاظت از اسرائیل بهبود می‌یابد تا اطمینان حاصل شود که آمریکا برای پاسخگویی به حملات احتمالی آمادگی کامل را دارد.

بیانیه پنتاگون اضافه کرد که نیروی دفاعی آمریکا آمادگی دارد که تدابیر بیشتری برای مقابله با خطرات حمله موشکی را در نظر بگیرد.

ارتش ایالات متحده پیشتر و در زمانی که روز ۱۳ آوریل موشک‌ها و پهپاد‌های ایران روانه اسرائیل شده بود این حملات را با کمک متحدانش خنثی و «۹۹ درصد» موشک‌ها و پهپاد‌ها را در آسمان منهدم کرد.

کاخ سفید وعده داده است در صورت تکرار چنین جمله‌ای باز هم چنین خواهد کرد و خود را متعهد به حفظ امنیت اسرائیل می‌داند.

کاخ سفید اعلام کرد، بایدن روز پنجشنبه در تماس تلفنی با نتانیاهو درباره استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده برای حمایت از اسرائیل در برابر تهدیداتی مانند موشک و هواپیما‌های بدون سرنشین صحبت کرده است.

ایران و حماس هر دو اسرائیل را مسئول ترور اسماعیل هنیه می‌دانند، اما اسرائیل مطابق معمول سکوت کرده و مسئولیت این ترور را نه می‌پذیرد و نه رد می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: