آلکاراس در فینال پاریس کم آورد

جوکوویچ با طلای المپیک جاودانه شد!

نواک جوکوویچ، با شکست حریف جون و قدرتمند خود در فینال تنیس المپیک پاریس، طلای ارزشمند این بازی‌ها را کسب کرد تا در تنیس جاودانه شود.

کد خبر: ۱۶۹۸۳۰
۱۸:۴۱ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ در یک نبرد تمام‌عیار و دیدنی کارلوس آلکاراس را مغلوب کرد و به انتظار طولانی مدت خود برای کسب مدال طلای المپیک پایان داد.

به نقل از تنیس‌فا، در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس انفرادی مردان المپیک پاریس که مهیج و نفس‌گیر دنبال شد، اسطوره ۳۷ ساله صربستانی با ارائه بهترین نمایش ممکن حریف جوانش را در دو ست با نتایج ۷-۶، ۷-۶ وادار به پذیرش قدرت خود کرد تا ضمن گرفتن انتقام فینال ویمبلدون، مدال طلای المپیک پاریس را تصاحب کند.

پایان سال‌ها انتظار و حسرت برای پرافتخارترین مرد تنیس تاریخ که فقط مدال طلای المپیک را در میان عناوین بی‌شمارش کم داشت و بالاخره توانست ویترین افتخارات خود را تکمیل کند.

مدال ارزشمندی که جایگاه این اسطوره تمام‌نشدنی را به عنوان پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ بیش از پیش تثبیت کرد.

صربیناتور با این پیروزی بعد از آندره آغاسی، اشتفی گراف، رافائل نادال و سرینا ویلیامز پنجمین بازیکن تاریخ لقب گرفت که علاوه بر گرند اسلم‌های چهارگانه، قهرمان بخش انفرادی رقابت‌های المپیک می‌شود.

او هم‌چنین "تنها" بازیکنی است که تمامی عناوین مهم تنیس شامل چهار گرند اسلم، فینال تور جهانی، ۹ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی، دیویس کاپ و طلای المپیک را در کارنامه دارد.

هم‌چنین بعد از سال ۱۹۸۸ که تنیس به رقابت‌های المپیک برگشت، جوکوویچ با ۳۷ سال و ۷۴ روز مسن‌ترین قهرمان بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان لقب گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: