انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

واکنش هریس به سخنان جنجالی ترامپ

کامالا هریس، نامزد احتمالی دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به سخنان جنجالی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواهان درباره هویت نژادی او واکنش نشان داد و آن را بی‌احترامی دانست.

کد خبر: ۱۶۹۶۷۹
۱۷:۵۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حمله به حریف خود کامالا هریس رنگ پوست، ملیت و هویت نژادی او را زیر سوال برد. هریس این سخنان را "نمایش کهنه" تفرقه‌اندازی و بی‌احترامی توصیف کرد.

به نقل از دویچه‌وله، سخنان دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور پیشین این کشور درباره کامالا هریس، نامزد احتمالی دمکرات‌ها جنجالی شد.

ترامپ در انجمن ملی روزنامه نگاران سیاه پوست درباره هریس گفت: "من تا چند سال پیش نمی‌دانستم که او سیاه پوست است، تا زمانی که تبدیل به یک سیاه شد». ترامپ افزود: «او می‌خواهد به عنوان سیاه پوست شناخته شود. پس من نمی‌دانم او هندی است یا سیاه پوست است؟»

رئیس جمهور پیشین آمریکا ادامه داد: «من به هر دو احترام می‌گذارم، اما به وضوح می‌توان دید که هریس چنین نمی‌کند. او همیشه هندی بود، اما بعد ناگهان چرخید و سیاه شد.»

کامالا هریس در یک سخنرانی برای انجمن دانشجویی در شهر هیوستون ایالت تگزاس این حرف‌ها را "نمایش کهنه" تفرقه و بی احترامی نامید. او گفت: «مردم آمریکا سزاوار رهبری هستند که حقیقت را بگوید، رهبری که در مواجهه با واقعیت‌ها با خصومت و خشم پاسخ ندهد».

کاخ سفید نیز به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و آن را "توهین آمیز" خواند. کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید و اولین زن سیاهپوست در این مقام گفت: «هیچ کس حق ندارد به فردی بگوید که او چه کسی است و هویت خود را چگونه توضیح می‌دهد».

کامالا هریس از مادری هندی و پدری اهل جامائیکاست. او بار‌ها گفته است که خود را سیاه می‌داند. ترامپ مدعی شد که هریس با این کار می‌خواهد آرای رای دهندگان سیاه پوست را جذب کند. جی دی ونس، معاون ترامپ خشم هریس از اظهارات ترامپ را هیستریک خواند و او را به یک آفتاب پرست که رنگ عوض می‌کند تشبیه کرد. ترامپ اخیراً هریس را به یهودستیزی نیز متهم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: