حزب الله لبنان: ترور هنیه عزم رزمندگان را راسخ‌تر می‌کند

درپی ترور اسماعیل هنیه در تهران، حزب الله لبنان اعلام کرد که ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، عزم رزمندگان را برای مقابله با دشمن راسخ‌تر می‌کند.

کد خبر: ۱۶۹۶۰۰
۱۱:۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عزم رزمندگان مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی را راسخ‌تر می‌کند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، حزب الله لبنان امروز چهارشنبه در بیانیه خود آورده است: به مردم مبارز، مجاهد و مظلوم فلسطین و برادران شریفمان در جنبش حماس و همه گروه‌های عزیز مقاومت فلسطین و به ملت‌های عربی و همه مبارزان آزاده و شریف، شهادت رهبر بزرگ و صادق و برادر عزیز استاد اسماعیل هنیه رحمت الله رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گوییم و به ویژه خانواده شریف و ایثارگر این شهید که ده‌ها شهید را در راه قدس و فلسطین نثار کرده است تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال صبر و پاداش دنیا و آخرت را برای آن‌ها مسالت می‌کنیم.

در بیانیه تاکید شده است: فرمانده شهید استاد اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت در برهه کنونی است که با شجاعت تمام در برابر پروژه هژمونی آمریکایی و اشغالگران صهیونیست ایستاده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و آماده شهادت در راه آرمان فلسطین هستند و همواره و در این مسیر آماده شهادتند.

حزب الله بیان کرد: شهادت هنیه رضوان الله علیه عزم مبارزان و رزمندگان در همه جبهه‌های مقاومت را برای ادامه راه جهاد و نبرد با دشمن صهیونیست جزم‌تر خواهد کرد. شهادت این رهبر بزرگ عزم رزمندگان و مبارزان را در رویارویی با دشمن صهیونیست و قاتل زنان و کودکان و عامل ارتکاب جنایات نسل کشی در غزه و غاصب سرزمین فلسطین و مقدسات امت اسلامی قوی‌تر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: ما در حزب الله خود را در غم برادران حماس به خاطر فقدان این رهبر بزرگ و همه احساسات دردناک فقدان این رهبر بزرگ و احساس خشم نسبت به جنایات دشمن شریک می‌دانیم.

ساعاتی قبل، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

در بیانیه حماس آمده است: برادر مجاهد اسماعیل هنیه رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران به شهادت رسید.

پیش‌تر روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند و علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: