معلوم نیست ابعاد بحران به کجا کشیده شود

دستمالچیان: ترور هنیه اقدام بسیار خطرناکی بود/ اسرائیل حقوق حاکمیتی و سرزمینی ایران را نقض کرد

احمد دستمالچیان، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران گفت: این ترور یک اقدام بسیار خطرناکی بود که رژیم صهیونیستی انجام داد و قطعا تبعات سنگینی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت به دلیل این‌که اسرائیل باز آشکارا حقوق حاکمیتی و سرزمینی ایران را نقض کرد.

کد خبر: ۱۶۹۵۹۳
۱۰:۰۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: یک کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه گفت: با شهادت هنیه معلوم نیست ابعاد بحران به کجا کشیده شود، به خصوص این‌که اسرائیل در حمله‌ای که شب گذشته به جنوب بیروت کرد، خط قرمز امنیتی حزب‌الله را شکست. به هر حال ابعاد این بحران در همین نقطه متوقف نخواهد نشد.

احمد دستمالچیان در گفتگو با ایلنا، درباره ترور اسماعیل هنیه و شهادت وی در تهران گفت: ضمن عرض تسلیت این شهادت غمناک به مردم فلسطین و همه آزادی‌خواهان جهان، این ترور یک اقدام بسیار خطرناکی بود که رژیم صهیونیستی انجام داد و قطعا تبعات سنگینی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت به دلیل این‌که اسرائیل باز آشکارا حقوق حاکمیتی و سرزمینی ایران را نقض کرد و دست به این جنایت زد و پاسخ درست، دقیق و حساب شده در زمان خودش داده خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی و تحلیل‌گر مسائل منطقه با بیان این‌که شخص هنیه در سطح منطقه و جهان شخصیت شناخته شده‌ای بود و به نظر می‌رسد این ترور دارای واکنش‌های گسترده بین‌المللی خواهد بود، تاکید کرد: اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس بود و نقش موثری را در مذاکرات اخیر در رابطه با رژیم صهیونیستی انجام داد و اکنون که این شهادت به وقوع پیوست معلوم نیست ابعاد بحران به کجا کشیده شود، به خصوص این‌که اسرائیل در حمله‌ای که شب گذشته به جنوب بیروت کرد، خط قرمز امنیتی حزب‌الله را شکست. به هر حال ابعاد این بحران در همین نقطه متوقف نخواهد نشد.

وی عنوان کرد: باید صبر کرد و منتظر بررسی‌ها شد و بدون شک اگر دخالت مستقیم رژیم صهیونیستی اثبات شود جواب مناسبی داده خواهد شد.

دستمالچیان درخصوص این‌که چرا رژیم صهیونیستی تا این لحظه ترور اسماعیل هنیه را بر عهده نگرفته است، بیان کرد: این امر به دلیل تبعات سنگینی است که این موضوع می‌تواند برای این رژیم داشته باشد و طبیعی است که ریاکاری کند، اما به نظر من هیچکس جز رژیم صهیونیستی این کار را نکرده و نخواهد کرد.

وی درباره بحث‌های امنیتی مربوط به این اتفاق، گفت: بار‌ها هشدار داده‌ام و متاسفانه توجه به این هشدار‌ها کمتر بوده است. رژیم صهیونیستی مدت‌هاست تلاش می‌کند محیط ایران را امنیتی و آلوده کند. محیط ایران یک محیط ایمن از نظر خطرات رژیم صهیونیستی نیست؛ شاهدش هم ترور شهید فخری‌زاده و حمله به سایت نطنز و خرابکاری‌های اینچنینی است که طی چندسال گذشته انجام داده است.

دستمالچیان تاکید کرد: باید همیشه مقامات امنیتی ما در هوشیاری و بیداری امنیتی باشند و، چون در یک جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی هستیم این به عنوان یک دستور کار جدی در جدول کاری مقامات امنیتی باشد؛ زیرا هر آن و در هر لحظه ممکن است فاجعه‌ای رخ دهد. رژیم صهیونیستی و خصوصا شخص نتانیاهو را که می‌شناسیم بسیار وقیح‌تر از آن هستند که حساب‌کتابی در رابطه با اعمالی که انجام می‌دهند داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: