نگرانی گوترش نسبت به حملات اسرائیل به لبنان

دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از حملات هوایی اسرائیل به لبنان نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد از تشدید بیشتر درگیری جلوگیری کنند.

کد خبر: ۱۶۹۵۷۹
۰۷:۵۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) گفت دفتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد از تشدید بیشتر درگیری جلوگیری کنند.

روز سه‌شنبه نیرو‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله‌ای را در حومه جنوبی بیروت انجام دادند و بعد مدعی شدند طی آن فواد شکر ارشدترین فرمانده حماس را ترور کردند. ادعایی که گروه‌های مقاومت رد کردند. همچنین رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که در نتیجه این حمله دست‌کم سه نفر کشته و ۷۴ تن دیگر زخمی شدند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نگرانی شدید خود را نسبت به حملات نیرو‌های اسرائیلی به حومه پرجمعیت جنوبی بیروت، لبنان، در شامگاه ۳۰ ژوئیه که منجر به تلفات غیرنظامیان شد، ابراز می‌کنیم. همانطور که ما منتظر شفافیت بیشتر در مورد شرایط هستیم، مجددا از طرفین می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم از هرگونه تشدید بیشتر اجتناب کنند.»

ارتش رژیم صهیونیستی شنبه اعلام کرد که ۱۲ نفر در حمله موشکی به بلندی‌های جولان اشغالی کشته شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام این ادعا که حزب‌الله لبنان مسئول این حمله بوده، گفت که تل‌آویو حمله به بلندی‌های جولان اشغالی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و حزب‌الله هزینه‌ای را خواهد پرداخت که «تا کنون هرگز پرداخت نکرده است.» این اتهام‌زنی و ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقاومت حزب‌الله این ادعا‌ها را رد می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: