اژه‌ای می‌گوید واژه‌ها از توصیف جنایات اسرائیل قاصرند

رئیس عدلیه: ورزشکاران از فرصت المپیک برای اعتراض استفاده کنند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس عدلیه با بیان اینکه واژه‌ها از توصیف جنایات اسرائیل قاصرند، گفت: ورزشکاران از فرصت المپیک برای اعتراض استفاده کنند.

کد خبر: ۱۶۹۵۰۰
۱۸:۴۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رییس قوه قضاییه از ورزشکاران خواست که از فرصت المپیک برای اعتراض به جنایات اسرائیل استفاده کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی در این باره اظهار کرد: نمی‌دانم واقعا ما انسان‌ها چطور شده‌ایم که این مساله غزه را می‌بینیم و شاهدش هستیم و آن کاری که بالاخره بتواند این جنایت‌ها را متوقف کند در دنیا انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این مساله نباید عادی شود، ادامه داد: نزدیک ۴۰ هزار نفر ظرف این مدت شهید شده‌اند. حسب آنچه که در این آمار‌ها می‌آید می‌گویند ۱۷ هزار از این‌ها کودک هستند و بیش از ۹۰ هزار نفر مجروح و هزاران هزار نفر آواره شده‌اند.

محسنی اژه‌ای گفت: یک وقتی در همین جلسه عرض کردم، کلملات و عباراتی که می‌خواهیم برای توصیف جنایات این رژیم غاصب و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این باند خائن و تبهکار، به کار ببریم از بیان واقعیت‌های جنایات قاصر هستند. بگوییم نسل کشی، آدم‌کشی، تروریست، خائن، کم است. بعد آن بدبخت‌های بیچاره مستکبر فلک زده مثلا می‌آیند برای رییس این رژیم این غاصب دست می‌زنند و تشویق می‌کنند. این‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

رییس قوه قضاییه گفت: در یک گزارشی می‌خواندم که ۳۰۰ نفر فقط ورزشکار در این جریان غزه و فلسطین شهید شده‌اند. یک داور بین‌المللی شهید شده است. در این المپیک فرانسه الحمدلله یک کار‌هایی کرده‌اند، بعضی‌ها پرچم فلسطین را بلند کرده و شعار داده‌اند، اما جا دارد همه ورزشکاران، همه داوران و همه ورزش دوستان از این فضا استفاده کنند و لااقل به عنوان صنف خودشان اعتراض جدی و مساله را باز کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: