تنیس المپیک و حذف نادال

جوکوویچ، فاتح نبرد اسطوره‌ها

در نبرد دیدنی اسطوره‌های ۳۷ و ۳۸ ساله تنیس مردان، نواک جوکوویچ کاملا روی فرم بود و توانست رافائل نادال ماتادور اسپانیایی را در مرحله دوم المپیک پاریس شکست دهد.

کد خبر: ۱۶۹۴۹۲
۱۷:۲۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نواک جوکوویچ با پیروزی ۲-۰ مقابل رافائل نادال راهی مرحله ۱/۸ پایانی مسابقات انفرادی المپیک پاریس شد.

به نقل از تنیس‌فا، شصتمین نبرد دو بازیکن افسانه‌ای تنیس با نمایش مقتدرانه نواک جوکوویچ آغاز شد و این بازیکن صرب توانست در ست اول پیروزی قاطع ۶-۱ را رقم بزند. نوله در ست دوم هم ۴-۰ جلو افتاد و کار به نظر تمام‌شده می‌رسید، اما پادشاه خاک که نمی‌خواست در قلمرویش یک شکست تحقیرآمیز را متحمل شود با جنگندگی مثال‌زدنی خود به بازی برگشت و نتیجه را به تساوی ۴-۴ کشاند. با این حال، اما جوکوویچ در ادامه اجازه تکمیل بازگشت را به رقیب دیرینه خود نداد و در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ پیروزی را از آن خود کرد.

جوکوویچ در بازی امروز کاملا برتر بود

به رغم تلاش فراوان نادال برای برگرداندن ورق بازی در ست دوم این جدال، اما چندان نتوانست انتظار‌ها را برآورده کند که البته ناآمادگی و مصدومیت ماتادور کهنه‌کار و خستگی ناشی از فشردگی برنامه مسابقات در آن بی‌تأثیر نبود.

دنیای ورزش امروز احتمالاً شاهد ورق خوردن آخرین برگ از تقابل دو اسطوره بی‌تکرار تنیس بود؛ تقابلی که ۱۸ سال قبل در گرند اسلم رولان گاروس آغاز شد و امروز در همانجا، اما در چارچوب آوردگاه المپیک و با برتری نهایی ۳۱-۲۹ به سود جوکوویچ به پایان رسید.

نادال از دوران اوج فاصله گرفته است

اما کار اسطوره اسپانیایی در المپیک هنوز تمام نشده است؛ نادال که چند روز پیش از ناحیه پا مصدوم شد و در یک تصمیم لحظه‌آخری در مسابقات انفرادی حضور یافت حالا باید تمرکز خود را معطوف مسابقات دونفره کند، جاییکه او و هموطن جوانش کارلوس آلکاراس شانس خوبی برای کسب مدال طلا دارند.

جوکوویچ هم با کسب این پیروزی با اعتماد به نفسی دو چندان مأموریت خود برای کسب مدال طلا را ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: