ادعای روسیه؛ ۳۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردیم

روسیه امروز (دوشنبه ۸ مرداد) از رهگیری و سرنگونی ۳۹ پهپاد اوکراینی در طول شب گذشته در مناطق هم مرز با اوکراین خبر داد.

کد خبر: ۱۶۹۴۸۴
۱۳:۴۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه ۸ مرداد از رهگیری و سرنگونی ۳۹ پهپاد اوکراینی در طول شب گذشته در مناطق هم مرز با اوکراین خبر داد.

این وزارت‌خانه در حساب «تلگرام» خود اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، ۱۹ فروند پهپاد بر فراز منطقه کورسک، ۹ فروند در آسمان منطقه بلگورود، ۳ فروند، بر فراز منطقه ورونژ و ۵ فروند را در آسمان منطقه بریانسک رهگیری و منهدم کردند.

بر اساس این بیانیه، ۳ پهپاد دیگر نیز بر فراز منطقه لنینگراد، نزدیک سن پترزبورگ (شمال غربی) منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام «حمله تروریستی علیه خاک روسیه» را محکوم کرد.

این در حالی است که کی‌یف تأکید دارد، که این حملات در پاسخ به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و مشخصا علیه تأسیسات انرژی و لجستیکی که ارتش روسیه برای انجام عملیات در خاک اوکراین از آن استفاده می‌کند، انجام می‌شوند.

بیانیه وزرای خارجه «کواد»

در همین راستا، وزرای خارجه کشور‌های گروه «گفت‌وگوی چهارجانبه امنیتی» (کواد) با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت کشورها، تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در چارچوب مناقشه اوکراین را غیرقابل قبول اعلام کردند.

در بیانیه مشترک این گروه که روز دوشنبه از سوی وزارت امور خارجه ژاپن منتشر شد، بر توافق کشور‌های گروه «کودا» بر غیر قابل قبول دانستن تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در چارچوب مناقشه اوکراین، تاکید شده است.

در این بیاینه مشترک همچنین با تاکید بر اهمیت پایبندی به قانون بین‌الملل، آمده است، همه کشور‌ها بر اساس مفاد منشور سازمان ملل متحد، باید از توسل به زور یا تهدید به استفاده از آن با هدف نقض تمامیت ارضی، حاکمیت یا استقلال سیاسی هر کشوری، خودداری کنند.

نگرانی بین‌المللی

وزرای خارجه «کواد» همچنین نگرانی خود را درباره پیامد‌های انسانی منازعه اوکراین و تأثیر آن بر امنیت غذایی و انرژی؛ به‌ویژه در کشور‌های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته، ابراز کردند.

گروه «گفت‌وگوی چهارجانبه امنیتی» (کواد) در سال ۲۰۰۷ به عنوان مکانیزم همکاری در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اقیانوس هند تاسیس شد. چهار کشور ایالات متحده، هند، ژاپن و استرالیا در سال ۲۰۱۷ ائتلافی چهارگانه را به مثابه بخشی از راهبرد جدید برای تضمین ایمنی مسیر‌های کشتیرانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، تشکیل دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: