کشف ۵۳ کیلوگرم موادمخدر و بازداشت ۲۸ متصدی

اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز در تهران

سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از اجرای طرح ضربتی برخورد با عطاری‌های غیرمجاز در تهران و کشف ۵۳ کیلوگرم موادمخدر و بازداشت ۲۸ متصدی خبر داد.

کد خبر: ۱۶۹۴۷۶
۱۳:۰۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از کشف ۵۳ کیلوگرم مواد مخدر و ۴۶ هزار قرص غیرمجاز از عطاری‌های متخلف خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور با اشاره به اجرای طرح برخورد با عطاری‌های متخلف در پایتخت گفت: درپی دریافت گزارش‌های مردمی درباره اقدامات مشکوک چند عطاری در سطح شهر، طرح بازدید و برخورد با این واحد‌های صنفی در دستور کار همکاران من قرار گرفت.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح از ۲۸ عطاری غیرمجاز بازرسی شد که در مجموع ۵۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و بیش از ۴۶ هزار انواع قرص‌ها و دارو‌های غیر مجاز کشف شد. همچنین ۲۸ نفر که از مالکان عطاری‌ها هم که به فروش مواد مخدر مشغول بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح جزئیات اقلام کشف شده ادامه داد: در بازرسی از این واحدها، سه کیلو و ۳۲۷ گرم موادمخدر، ۱۴ کیلو و ۹۱۵ گرم شربت تریاک، ۲۳ کیلو و ۶۴۴ گرم شربت متادون، ۱۱ کیلو و ۵۳۰ گرم گرز خشخاش، ۲۵۰ گرم شربت ترامادول و ۴۶ هزار و ۶۰ عدد انواع قرص‌های حاوی مخدر و لاغری حاوی روانگردان کشف و ضبط شد.

باباپور گفت: متاسفانه مصرف برخی دارو‌های لاغری اخیرا بسیار باب شده است؛ این قرص‌ها تحت عنوان گلوریا، آلفا اسلیم، بک اسلیم، اسلیم فیت و بریکتون و... به متامتفتامین یا همان شیشه آغشته بوده و به شدت اعتیاد آور هستند.

وی به جوانان توصیه کرد که به خاطر از دست دادن چند کیلو از وزن خود، به هر روشی روی نیاورند و فریب تبلیغات را نخورند، زیرا مصرف این مواد می‌تواند زیان‌های جسمی و روحی بسیاری را در افراد ایجاد کند که قابل جبران نخواهد بود. همچنین به خانواده‌ها هشدار می‌دهم که قطعا درباره این مواد و قرص‌ها با فرزندان خود صحبت کنند و آن‌ها را از مضراتش مطلع کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: