تنش و درگیری در خاورمیانه ادامه دارد

وحشی‌گری اسرائیل در منطقه/ تل‌آویو: به حمله به مجدل شمس پاسخ می‌دهیم

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که حمله به مجدل شمس، نتایج و پیآمد‌هایی دارد و چندین طرح برای پاسخ به این حمله وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۹۴۶۰
۱۱:۳۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۷ مرداد ادعا کرد، حمله موشکی شنبه که منجر به کشته‌شدن ۱۲ کودک و نوجوان در بلندی‌های جولان اشغالی شد، سزاوار یک پاسخ است.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل به العربیه گفت، حمله مجدل شمس، نتایج و پیآمد‌هایی دارد و چندین طرح برای پاسخ به این حمله وجود دارد.

او با مسئول دانستن حزب‌الله لبنان به انجام این حمله موشکی خاطر نشان کرد که فقط حزب‌الله موشک «فلق ۱» که به مجدل شمس شلیک شده است را در اختیار دارد.

ادرعی ادعا کرد، حزب‌الله، لبنان را به مسیر‌های خطرناکی می‌کشاند.

تخلیه مواضع حزب‌الله

پس از تهدید اسرائیل به «پاسخ قوی» به حمله «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی، شبه‌نظامیان این حزب مواضع خود در جنوب و شرق لبنان که احتمالا هدف حمله تل‌آویو قرار خواهند گرفت را تخلیه کردند.

«خبرگزاری فرانسه» یکشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که «این گروه مواضع خود در جنوب لبنان و منطقه بقاع را تخلیه کرده است، چرا که این مناطق ممکن است هدف اصلی حمله اسرائیل باشند..

حضور حزب‌الله در منطقه بقاع، واقع در مرز با سوریه، و در جنوب لبنان متمرکز است.

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، حزب‌الله در ابتدای ژوئن، پس از حملات هوایی گسترده اسرائیل به مواضع این گروه در سوریه، برخی از نقاط تحت کنترل خود را تخلیه کرده است.

واکنش نتانیاهو

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، سفر خود به آمریکا را زودتر از زمان مقرر به پایان رساند.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که از دفتر وی منتشر شد، ادعا کرد: «اسرائیل این حمله را بی پاسخ نخواهد گذاشت و حزب‌الله بهای گزافی را پرداخت خواهد کرد که تا کنون نپرداخته است.»

از سویی حزب‌الله روز شنبه هرگونه مسئولیت در حمله موشکی به روستای «مجدل شمس» را تکذیب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: