او تجربه مناسب و خوبی دارد

محمد هاشمی: عارف افراطی نیست، مساله مهم «اعتماد» است

محمد هاشمی، عضو هیأت موسس حزب کارگزاران سازندگی درباره انتخاب عارف به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از نظر سیاسی ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. مسأله مهمی که در کشور ما وجود دارد و در گذشته هم از آن زیان‌هایی دیده‌ایم، بحث «اعتماد» است؛ که هم مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند و هم مسئولین بالاتر به مسئولین پایین‌تر اعتماد داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۹۴۵۶
۱۱:۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران سازندگی با تأکید بر اینکه عارف یک شخص باسواد و با تجربه است، گفت: از نظر سیاسی هم ایشان اعتدالگرا است و افراطی نیست؛ و در حقیقت می‌شود گفت که فراجناحی است. یعنی با شعار‌ها و معیار‌هایی که پزشکیان برای تشکیل کابینه و همکارانشان مطرح کرده‌، عارف کاملا مناسب است و در این چارچوب هست؛ بنابراین انتخاب مبارکی بوده و ان شاء الله آثار مثبتی هم خواهد داشت.

محمد هاشمی در خصوص انتخاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم، اظهار داشت: عارف یک شخص باسواد و عالم است و استاد دانشگاه بوده و هست. یعنی از نظر علمی کاملا در سطح بالا قرار دارد. از نظر تجربی هم، چون در دولت خاتمی معاون اول بوده، تجربه مناسب و خوبی در این زمینه دارد.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر عضویت محمدرضا عارف در مجمع تشخیص مصلحت نظام در موفقیت دولت چهاردهم، گفت: باید در کشور همسویی وجود داشته باشد و همین طور که پزشکیان بار‌ها گفته‌، دعوا نباشد و تعامل و همراهی باشد؛ بنابراین عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام امتیاز مثبتی است که عارف دارد و این‌ها به تسهیل موارد کمک می‌کند.

هاشمی یادآور شد: مسأله مهمی که در کشور ما وجود دارد و در گذشته هم از آن زیان‌هایی دیده‌ایم، بحث «اعتماد» است؛ که هم مردم به مسئولین اعتماد داشته باشند و هم مسئولین بالاتر به مسئولین پایین‌تر اعتماد داشته باشند. مثلا اگر رهبری به سران قوا اعتماد داشته باشد، جنبه‌های مثبت قضیه است که به حل مشکلات و ان شاء الله جلب اعتماد مردم کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: وظیفه معاون اول تهیه مصوبات دولت و ابلاغ آن‌ها است و اینکه در چهارچوب وظایف هیأت وزیران با آن‌ها تعامل داشته باشد. در چارچوب وظایف معاون اول، به نظر من ایشان کاملا موفق است و می‌تواند؛ چون هم تجربه و هم علمش را دارد. از نظر سیاسی هم همین طور که گفتم، وابستگی ندارد که مانع شود.

منبع: جماران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: