نادال در المپیک به جوکوویچ رسید

جنگ اسطوره‌ها در پاریس

امروز رافائل نادال و نواک جوکوویچ، دو مرد پرافتخار دنیای تنیس در یک رویارویی غیرمنتظره در دور دوم مسابقات المپیک به مصاف هم خواهند رفت. نبردی اسطوره‌ای که شاید دیگر هرگز تکرار نشود.

کد خبر: ۱۶۹۴۴۷
۱۰:۰۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: امروز (دوشنبه) یک روز تاریخی در دنیای تنیس و ورزش است. هر کاری دارید را رها کنید و برای یک رویداد بزرگ آماده شوید!

به نقل از تنیسفا، امروز رافائل نادال و نواک جوکوویچ در یک رویارویی غیرمنتظره در دور دوم مسابقات تنیس المپیک به مصاف هم خواهند رفت. نبردی اسطوره‌ای که شاید دیگر هرگز تکرار نشود.

حماسه نادال و جوکوویچ به اپیزود شصتمین و احتمالاً آخرین خود رسیده است و حالا همه منتظر هستند تا یک پایان‌بندی عالی و تمام‌عیار را برای این تقابل جذاب و دیدنی شاهد باشند.

تقابلی افسانه‌ای که ۱۸ سال پیش از همین رولان گاروس آغاز شد و احتمالأ همین جا هم پایان خواهد یافت.

جدالی که حسن ختامی بر عصر بزرگان نیز خواهد بود؛ عصر افسانه‌ای بزرگان.

وقتی می‌گوییم افسانه اغراق نمی‌کنیم همه چیز این دوران پر از عناصر فرازمینی و نمادین است، حتی اعداد و ارقامش. پرتکرارترین تقابل‌ها در تاریخ تنیس حرفه‌ای مردان این‌ها هستند: جوکوویچ - نادال: ۶۰ / جوکوویچ - فدرر: ۵۰ / نادال - فدرر: ۴۰. حتی رند بودنشان هم عجیب است!

درست است نادال ۳۸ ساله و جوکوویچ ۳۷ ساله دیگر در اوج نیستند و نباید انتظار یکی از آن نبرد‌های نفس‌گیر دوران جوانی شان را داشت، اما این دیدار هم مثل هر دیداری نیست و دو بازیکن با انگیزه‌ای مضاعف وارد میدان خواهند شد.

بعد از اتفاقاتی که در دو سال اخیر برای نادال افتاد، تردیدی وجود ندارد که شانس پیروزی جوکوویچ در مسابقه امروز بیشتر است، اما به هر حال اینجا رولان گاروس است و قلمروی پادشاه خاک، جایی‌که او بیشترین افتخار را دارد و چهارده بار جام قهرمانی آن را بالای سر برده است. جالب آنکه نادال و جوکوویچ در رولان گاروس بیشتر از هر زمین دیگر بازی کرده‌اند که نادال هشت بار برنده از زمین خارج شده و جوکوویچ هم تنها بازیکنی است که توانسته پادشاه خاک را دو مرتبه در قلمرویش شکست دهد. آخرین تقابل این دو نیز دو سال پیش در همینجا بود که با برتری نادال همراه بود.

اما نبرد امروز فراتر از جنبه‌های شخصی دارای اهمیت ملی برای هر دو بازیکن است. صحبت از دو اسطوره‌ای است که به عرق ملی و جنگیدن برای پرچم کشورشان شهره هستند. میدان المپیک است و هر دو طلا را نشانه رفته اند. نادال البته دو بار قبلا در المپیک پکن و ریو بر سکوی قهرمانی ایستاده، اما جوکوویچ بدجوری حسرت طلا را دارد. او تمام عناوین ممکن را کسب کرده و فقط یک طلای خوش رنگ لازم دارد تا ویترین افتخاراتش را تکمیل کند.

آیا نوله امروز می‌تواند انتقام نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۰۸ پکن را از رقیب دیرینه خود بگیرد یا جادوی فیلیپ شاتریه باز هم به کمک ماتادور خواهد آمد؟

مسابقه نادال و جوکوویچ حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: