خبرگزاری فرانسه: حزب‌الله مواضع حساس را تخلیه کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پس از تهدید اسرائیل به «پاسخ قوی»، شبه‌نظامیان «حزب‌الله» مواضع حساس خود در جنوب و شرق لبنان را که ممکن است هدف حمله تل‌آویو قرار گیرند، تخلیه کردند.

کد خبر: ۱۶۹۴۳۷
۰۸:۵۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: پس از تهدید اسرائیل به «پاسخ قوی» در روز یکشنبه هفتم مرداد به حمله «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی، شبه‌نظامیان «حزب‌الله» مواضع حساس خود در جنوب و شرق لبنان را که ممکن است هدف حمله تل‌آویو قرار گیرند، تخلیه کردند.

«خبرگزاری فرانسه» یکشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله گزارش داد که «این گروه مواضع خود در جنوب لبنان و منطقه بقاع را تخلیه کرده است، چرا که معتقد است این مناطق ممکن است هدف اصلی حمله اسرائیل باشند.»

حضور حزب‌الله در منطقه بقاع، واقع در مرز با سوریه، و در جنوب لبنان متمرکز است.

تغییر موضع نیرو‌های وابسته به تهران

به نقل از العربیه، در همین راستا، دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که گروه‌های وابسته به تهران «نقاطی را که در منطقه سیده زینب در جنوب پایتخت، دمشق، و مناطق دیگری در شهر قنیطره در مرز با اسرائیل مستقر بودند را تخلیه کرده‌اند.»

دیدبان در ادامه بیانیه خود افزود که «برای احتیاط از هرگونه حملات هوایی احتمالی اسرائیل به اراضی سوریه در آینده نزدیک، گروه‌ها به پنهان‌سازی و تغییر مواضع خود اقدام کرده‌اند.»

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، حزب‌الله در ابتدای ژوئن، پس از حملات هوایی گسترده اسرائیل به مواضع این گروه در سوریه، به تخلیه برخی از نقاط تحت کنترل خود پرداخت.

بازگشت زودهنگام نتانیاهو از سفر

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل، سفر خود به آمریکا را زودتر از زمان مقرر به پایان رساند. انتظار می‌رود نتانیاهو اواخر یکشنبه وارد اسرائیل شود و بعدازظهر امروز، جلسه کابینه امنیتی را برای بررسی نحوه واکنش اسرائیل، برگزار کند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل پیشتر در اظهاراتی به خبرنگاران گفته بود که شواهد جنایی نشان داده است که این موشک، ساخت ایران و از مدل «فلق-۱» است.

طبق گفته ارتش اسرائیل، این موشک از منطقه‌ای در شمال روستای شبعا در جنوب لبنان شلیک شده است.

به گزارش منابع امنیتی در لبنان، شهر‌هایی در جنوب لبنان و یک موضع در بقاع در شرق این کشور در طول شب گذشته تا صبح یکشنبه، هدف چندین حمله هوایی قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل نیز از سلسله حملات شبانگاهی به اهداف وابسته حزب‌الله در عمق لبنان خبر داد، اما هرگونه عملیات گسترده‌ای به احتمال زیاد، نیاز به تأیید کابینه امنیتی دارد.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، در پی تشدید تنش پس از حمله موشکی حزب‌الله به مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد، اعلام کرد که دولت لبنان از ایالات متحده خواسته است، اسرائیل را به خویشتنداری ترغیب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: