ارز با چه قیمتی به دولت پزشکیان رسید؟

دلار در ۳ سال، ۳۳ هزار تومان گران شد!

روز یکشنبه هفتم مرداد مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، به عنوان رئیس جمهوری چهاردهم برگزار شد. رئیس جمهوری منتخب دلار را در پله هشتم از کانال هشتمِ کریدور پنجم تحویل گرفت. بررسی‌ها از سیر قیمت دلار در سه سال ریاست جمهوری رئیسی، حکایت از رشد ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومانی و افزایش بازدهی ۱۲۸.۷۹ درصدی اسکناس دلار دارد.

کد خبر: ۱۶۹۴۲۳
۱۷:۲۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: قیمت دلار روز یکشنبه در حالی که کشور به دلیل گرمای هوا و مشکلات تامین برق تعطیل بود، افزایش ۴۰۰ تومانی داشت. مصادف با بازار بی‌رمق ارز در دو روز اخیر، مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان به‌عنوان چهاردهمین رئیس جمهوری کشور روز یکشنبه برگزار شد و پزشکیان دلار را در پله‌های پایانی کریدور ششم تحویل گرفت. تجارت‌نیوز قیمت دلار در سه سال ریاست جمهوری دولت رئیسی را بررسی کرد.

قیمت دلار در دومین روز از هفته دوم مرداد و در بازار بی‌رمق ارز با افزایش ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و در پله‌های پایانی کانال هشتم از کریدور پنجم معامله شد. معاملات در بازار ارز با وجود تعطیلی صرافی‌ها رمق چندانی نداشت و تنها عده معدودی از دادزن‌ها فعالیت محدودی داشتند. دادوستد در بازار ارز در معاملات پشت خطی فعال بود و بیشتر دادوستد‌های این بازار میان خود فعالان بازار ارز رخ داد. در این بین، بازار معاملات پشت خطی داغ بود.

طی ۳ سال دلار ۳۳ هزار تومان گران شد

روز یکشنبه هفتم مرداد مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان، به عنوان رئیس جمهوری چهاردهم برگزار شد. رئیس جمهوری منتخب دلار را در پله هشتم از کانال هشتمِ کریدور پنجم تحویل گرفت. بررسی تجارت‌نیوز از سیر قیمت دلار در سه سال ریاست جمهوری رئیسی، حکایت از رشد ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومانی و افزایش بازدهی ۱۲۸.۷۹ درصدی اسکناس دلار دارد. این اسکناس طی مدت یاد شده به طور پیوسته روند صعودی داشت و متاثر از اخبار و رویداد‌های سیاسی و اقتصادی با شو‌ک‌های قیمتی مواجه شد.

پیش بینی قیمت دلار

بررسی روند قیمت دلار حاکی از رشد ۱۰ هزار تومانی این اسکناس در هر سال، طی مدت یادشده است؛ این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت اسکناس آمریکایی با اهرم ارزپاشی سیاست‌گذار مهار شده است؛ در غیر این صورت دلار در کریدور‌های قیمتی بالاتر معامله می‌شد.

تحلیلگران بازار‌های مالی روند قیمت دلار را با توجه به مفروضات فعلی اقتصاد صعودی پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند مهمترین رویداد پیش روی بازار‌های مالی موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و می‌تواند به بازار‌های داخلی خط دهد.

درهم ۱۶ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز یکشنبه با رقم ۱۶ هزار و ۵۰ تومانی معامله شد و رشد ۷۰ تومانی داشت. قیمت تتر با رشد ۲۰۰ تومانی روی رقم ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاد. پوند انگلیس روی قیمت ۷۵ هزار و ۳۸۰ تومانی و یورو روی رقم ۶۳ هزار و ۶۹۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است مرکز مبادله ارز و طلای ایران روز یکشنبه تعطیل بود و اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۶۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۹۷ تومانی عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: